אמאל אבו אלקום עם יעלון
אמאל אבו אלקום עם יעלוןצילום: דוברות

אמאל אבו אלקום, הנציגה החדשה של המגזר הערבי ברשימת תל"ם של משה בוגי יעלון, תומכת בפוליגמיה.

שעות לאחר שיעלון הכריז על הצטרפותה למפלגתו, פורסם ראיון שהעניקה לערוץ הראשון בערבית לפני מספר שנים, במהלכו אמרה "אני אישה יחידה, אבל אם בעלי יחליט להביא אישה נוספת - לא אתנגד.

"אני בעד הרעיון, וגם בנות ונשים נוספות - זאת בתנאי שהגבר יהיה הגון, ויכבד את האישה הראשונה והשנייה".

המצטרפת החדשה של יעלון הדגישה כי חשוב שנישואין אלו יהיו מתועדים: "אני נגד דיכוי נשים. הנישואין עם האישה השנייה צריכים להיות שרעיים (על פי הדת), וכן להיות מתועדים ולא בעל פה".

במפלגת תל"ם הגיבו: "אמל אבו אלקום לא תומכת או מעודדת פוליגמיה. אמל אשה פורצת דרך אשר מובילה שינוי חברתי במשך שנים, בהעצמת נשים בדואיות במישורים חברתיים רחבים בתווך בו היא חיה ופועלת, בהתאם לתרבות ולמסורת של קהילתה. אמל זכתה לשבחים ולפרסים על פעילותה ואנו דוחים כל ניסיון להטיל דופי בה ובעשייתה החשובה".

זו המבוכה השנייה שיעלון חווה מאז הודיע על ריצה עצמאית לכנסת. לפני כשבועיים נאלץ יעלון להודיע לעורך הדין איימן אבו ריא מסכנין שלא יוכל להיות מועמד תל"ם לכנסת, בעקבות הפרסומים על כך שאבו ריא חשוד במתן שוחד.

"החלטתי על ביטול מועמדותו של עו״ד איימן אבו ריא ברשימת תל״ם לבחירות לכנסת ה-24. ערכי תל״ם ובראשם הדוגמא האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים", כתב יעלון לאחר החלטתו.