הרב יובל שרלו
הרב יובל שרלוצילום: אריה כץ

ארגון רבני צהר פותח מוקד ראשון מסוגו - 'עד מאה ועשרים' - הנותן מענה הולם לשאלות הרבות העוסקות בצורך לקבל ייעוץ הלכתי-אתי על ידי חולים 'הנוטים למות' ובני משפחותיהם.

החולים או בני המשפחה מתמודדים עם שאלות קשות ומורכבות ובצהר זיהו את הצורך העולה מהשטח לתת סיוע מתאים כאשר גם ההתמודדות עם מגפת הקורונה בחודשים האחרונים, שהביאה עמה עלייה במספר החולים ותמותה עודפת, השפיעה רבות על זירוז המהלך.

האם להמשיך החייאה בכל מחיר? האם להפסיק הזנה? האם להמשיך טיפול שאין לו אופק? מה עושים במקרה של חולה שמבקש להפסיק טיפול? אלו רק חלק מההחלטות הקשות העולות לדיון במקרים מעין אלה.

לרשות המוקד יעמדו רבנים ועובדות סוציאליות שהוכשרו למתן תמיכה וסיוע הן בצד ההלכתי והאתי והן בצד הרגשי, כאשר המוקד יתאם את הגעתם לשטח למפגש עם המשפחות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם בתי החולים והמרכזים הרפואיים, דבר שעד היום לא היה קיים בתחום.

הרב יובל שרלו האחראי מטעם צהר על הפרויקט החדש: "זיהינו את המצוקה הקיימת אצל אנשים הנמצאים בסיטואציה הרגישה, ללא הכנה מוקדמת וללא כתובת ראויה עמה יוכלו להיוועץ על מנת לקבל החלטות גורליות על פי אמונתם והשקפת עולמם. לצד המענה שאנו מבקשים לתת מהבחינה ההלכתית אנו מבינים גם את הצורך של אותם אנשים במשענת יציבה שתיתן תמיכה לאתגר הנפשי איתו הם מתמודדים בשעות הקשות. השירות אותו מעניק המוקד ייתן את הסיוע הנדרש".