מטוס F-35
מטוס F-35צילום: Lockheed MartinAeronautics

יו"ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, השר לשעבר מתן וילנאי, מודאג ממהלך הבזק של ממשל טראמפ רגע לפני עזיבת הבית הלבן: אישור למכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות.

"היו תמיד כללים ברורים. הסוגייה של מכירת נשק אמריקני מתקדם למדינות ערביות לא התחילה שלשום ולא תסתיים מחר. תמיד היא ליוותה אותנו וידענו שברגע שאנחנו מצטיידים יש גם סוגייה של נשק לצד השני", מסביר וילנאי לערוץ 7 את דאגתו.

לדבריו, "כאן נעשה מעשה רמייה. אף אחד לא ידע מה פרטי העסקה ופתאום גילינו שהיא כוללת מזל"טים להתקפה. אין כללים ברורים לאן הדברים יימשכו וגנרל אמריקני בכיר אמר לי: 'אנחנו מוכרים בסוף נשק לערבים'. הצבא האמריקני הוא נגד זה אבל מקבל פקודה ומבצע. זה מביא עבודה להמון עובדים בתעשייה האמריקנית, אבל כל זה קורה על חשבון הביטחון שלנו".

"ברור שזה משהו שלא נכון מיסודו. ביידן הוא אדם מרשים, אוהב ישראל ומתעמק בפרטים. אני סומך עליו ואנשיו מעולים אבל למה אנחנו צריכים להיות תלויים בהם? באמירויות לא חלמו בכלל לקבל את המערכות האלה", מוסיף וילנאי.

מה צריך להיות הצעד הבא של ישראל? "יש ממשל חדש והוא יעשה את צעדיו. אני חושב שבמדינת ישראל צריכות להיאמר אמירות מאוד ברורות שלא נאמרות לפיהן 'ביטחון ישראל מעל הכל כולל הכל'".

וילנאי מתייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני. "האיראנים, מתקרבים יותר ויותר לאסכולה גרעינית ולצד זאת מגבירים מעורבות בטרור במזרח התיכון. ממשל ביידן מבין את זה היטב ואני מאמין שיפעל בהתאם לאינטרסים האמריקניים שהם חופפים לאלה הישראלים".