אהוד ברק
אהוד ברקצילום: Yossi Aloni/Flash90

אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, מפרט על פי תפיסתו את ההבדלים בין המצביעים של הימין לבין המצביעים של השמאל.

בראיון ללוסי אהריש ב"דמוקרטTV" השווה ברק את מצביעי הימין לאוהדי קבוצת כדורגל ואת מצביעי השמאל ל"אנשים ברמה גבוהה" המנהלים דיון אינטלקטואלי באוניברסיטה.

בראיון אמר ברק: "יש הבדל באופי הקולקטיבי של האלקטורט (המצביעים) של הימין והשמאל. הימין פועל כמו אוהדי קבוצת כדורגל. אנחנו זה הקבוצה שלנו, אנחנו מחפשים דרך, היא צריכה לנצח ואם צריך להסתער על השופט נסתער עליו.

''אני רוצה לנצח", הדגיש ברק. ''השמאל פועל כמו כיתת דיבט (דיון), קוראים לזה, כיתת ויכוחים באוניברסיטה טובה בארה"ב, חדרים ממוזגי אוויר, אנשים ברמה גבוהה מאוד".

בתוך כך, סקר חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב (ראשון) מעניק 32 מנדטים למפלגת הליכוד, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום.

סיעת יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת 18 מנדטים, תקווה חדשה של גדעון סער עם 14 מנדטים והרשימה המשותפת זוכה בעשרה מנדטים.

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט זוכה בעשרה מנדטים, רשימת יהדות התורה עם שבעה מנדטים וש"ס של אריה דרעי מקבלת שישה מנדטים בסקר חדשות 13.

רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה בחמישה מנדטים, סיעת מרצ עם חמישה מנדטים גם היא. כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת ארבעה מנדטים, מפלגת הישראלים של רון חולדאי עם ארבעה וגם מפלגת העבודה עם ארבעה מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה:
כלכלית (ירון זליכה) - 0 (2.8%)
הציונות הדתית (בצלאל סמוטריץ') - 0 (2.6%)
תנופה (עפר שלח) - 0 (0.5%)
תל"ם (בוגי יעלון)- 0 (0.4%)
הבית היהודי (חגית משה) - 0 (0.3%)
גשר (אורלי לוי-אבקסיס) - 0
ותיקי ישראל (דני יתום) - 0

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 694 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-92 מהמגזר הערבי. טעות הדגימה היא 3.7%.

התשאול באינטרנט נערך ע"י פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון והתשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.