ח"כ רם שפע
ח"כ רם שפעצילום: דוברות הכנסת

ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה הבוקר לדיון בנושא היערכות ומוכנות לקראת בגרויות החורף ותקופת המבחנים באקדמיה בצל הקורונה.

בפתח הישיבה מתח ח"כ רם שפע יו"ר הוועדה ביקורת על התנהלות שר החינוך, "בבוקר הזה, ואחרי הימים האחרונים כשאנחנו רואים מה קורה במוסדות החינוך בעיקר במוסדות החינוך במגזר החרדי, אנחנו לא יכולים לחמוק מביקורת קשה על שר החינוך יואב גלנט שקולו לא נשמע. הוא כנראה מפחד או לא רוצה להתעסק בנושא".

לדבריו, "השר יכול לבחון שלילת תקציבים ממוסדות חינוך מפירים, או לזמן את מי שהחליט לפתוח את המוסד. מדובר באמון הציבורי שמתרסק. בשבוע שעבר סיירתי בירושלים וראינו מוסדות חינוך פתוחים, ואיך משרד החינוך מקשה על העירייה לנהל את האירוע".

"יש לי תסכול ענק כי אנחנו בוועדת החינוך מנסים לעשות הכל כדי לוודא אכיפה של התקנות, אבל שר החינוך עסוק בלזמן לשימוע את מנהל הריאלי בחיפה כאילו זה הנושא החשוב ביותר היום", ציין שפע.

ח"כ פרידמן: מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים

ח"כ תהלה פרידמן הוסיפה, "בירושלים מדברים על 4000 ילדים חולים. יש צורך לאכוף ולמצות את הסמכויות שבידי משרד החינוך, אבל משרד החינוך מסרב לעשות את זה. מי שרוצה להציל חיים של אימהות יולדות, ילדים וזקנים – אוכף סגירה של בתי ספר, שולל תקציבים ומעמיד מנהלים לדין. מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים".