ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: Yossi Aloni/Flash90

שר האוצר ישראל כץ תקף הבוקר (שני) את הממונה על התקציבים במשרד האוצר לשעבר, שאול מרידור וכינה אותו שקרן, בעקבות הראיון שנתן מרידור לתכנית עובדה.

בראיון לאריה גולן ברשת ב' אמר כ"ץ כי שאול מרידור הוא איש פוליטי שקרן. על המנכ"לית קרן טרנר טען כץ כי היא הועזבה בהסכמה.

באשר לאזהרות היועמ"ש בנוגע לתכנית הכלכלית שהציג השבוע יחד עם ראש הממשלה הביע השר כ"ץ תקווה כי היועמ"ש לא ימנע את האישור.

"כל הערה שיש ליועמ"ש תישקל", ציין כ"ץ אך הדגיש, "אני איאבק נגד מציאות שבה גורמים ביורוקרטיים או משפטיים ינסו למנוע מאיתנו לדאוג לציבור. אני לא מעלה בדעתי שהוא יבוא לשלול דברים שרק בעיתוי הזה אפשר להביא למען הציבור".

"הצגנו את המתווה והעקרונות של התוכנית, נביא את זה מסודר לדיון בממשלה. כך עשינו גם בעבר. מי שיצא נגדה – יצא נגד הציבור", הוסיף השר.

בראיון לרדיו 103 התריע השר כץ, "שאול מרידור יקבל היום מכתב מעורך דין בכיר בתביעה לחזור בו מדבריו בתוכנית עובדה".

שאול מרידור הגיב ביומן הצהריים, "מעולם לא הואשמתי בהיותי שקרן. לא ארד לרמה הזו. שר האוצר במצוקה ברורה, הוא שר האוצר היחיד בישראל שלא העביר תקציב. הוא עשה את זה משיקולים לא ענייניים"

כזכור, בראיון לתכנית עובדה סיפר מרידור כיצד רגע אחרי אישורה של תכנית כלכלית בסדר גודל של 90 מיליארד ש"ח נקראו בכירי האוצר לישיבה דחופה לדיון במענק כללי לכל האזרחים שעלותו 6 מיליארד ש"ח ללא תכלית ברורה וללא כל עבודת מטה מקדימה.

מרידור סיפר שהיה באותו רגע בהלם, "אני אומר לעצמי שזה חלם. ככה נראות כלכלות בתחילת הדרך למטה. אני חושב שאפילו הזכרתי את ונצואלה. אם בכזאת קלות אנחנו יודעים לעבור מ-90 ל-96 מיליארד שקל בלי דיון מקצועי בלי כלום, לקחת 6 מיליארד שקל ולזרוק אותם מהליקופטרים, זה דבר מאוד בעייתי".