גאוות יחידה
גאוות יחידהעיצוב: דנה שי מהוד השרון

סא"ל במיל' ערן ולק, מוביל המיזם בעל השם הרב משמעי 'גם אני בשביל ישראל', מספר על המיזם המחבר את צועדי ומסיימי השביל לחבורה אחת שגם אומרת תודה לכל אותם ישראלים המתגוררים לאורכו של השביל ופותחים את דלתות ביתם לשביליסטים.

הרעיון עלה במוחו של ולק כאשר היה בחל"ת ויצא להתרעננות בשביל ישראל. "בחודשים האחרונים הייתי בחל"ת והחלטתי למצות את הזמן ויצאתי אל השביל. צעדתי וישנתי אצל מלאכי השביל שמארחים בביתם ומאפשרים להמוני שביליסטים להתארח בביתם. תוך כדי צעידה נפתחו המחשבות והבנתי שמשהו חסר בשביל. אחד מהם היה שכאשר עשיתי לפני כמה שנים מרתון קיבלתי מדבקה עם ה-42.2 לרכב, להדביק אחרים בחוויה ובעצמה. אין כזו מדבקה לשביל ישראל".

"לפני כחודש וחצי עשיתי תחרות מעצבים הוגשו 20 הצעות ממעצבי בבתי ספר לאמנויות, פרסמתי בקבוצות פייסבוק של שביליסטים וביצענו הצבעה בין 1123 משתתפים ונבחרו שני סמלי לוגו שמבטאים את מסיימי השביל והצועדים בשביל, כשהמטרה היא להאדיר ולשתף בחוויה של הצעידה בשביל ישראל". בעיצוב לוגו מסיימי השביל זכתה תמי ערמון ממודיעין. ובלוגו הולכי השביל דנה שי מהוד השרון.

בהמשך התרחב מעט הרעיון מעבר לשיתוף חוויית הצעידה גם לאמירת התודה לאותם מארחים שלאורך השביל. "תוך כדי כך אמרתי שיש גם מאות "מלאכי שביל" שאנחנו לא מוצאים את הדרך לומר להם תודה ולכן עלה הרעיון לתשלום סמלי על המדבקה ומחזיק המפתחות של השביל ובסכום הזה אנחנו שולחים מכתב תודה עם ערכת מדבקות, פצ'ים ומחזיקי מפתחות,.

איך הוא יודע מי סיים את השביל ומי צעד בו? "בעזרת הטכנולוגיה והרשתות הדיגיטאליות אני שותף במספר קבוצות של אנשים שעושים את השביל", הוא מספר ואומר ש"דברים עוברים מפה לאוזן. התחלתי את שלב ההפצה וההזמנה לפני שלושה ימים בלבד וכבר מאות פריטים הוזמנו".

האם אין חשש שמישהו יכתיר את עצמו כמסיים השביל כדי לזכות במדבקת המסיים? ולק לא רואה את עצמו חוקר או בולש אחר מבקשי המדבקה ומזכיר שגם מדבקת מסיים מרתון ניתן לרכוש בחנות, אך "מניסיוני הקצר, ארץ ישראל היפה היא שצועדת בשביל", כך ש"אני יוצא מנקודת הנחה שאנשים יעשו זאת כדי להיות שותפים למשהו יפה שהם עשו".

בדבריו מזמין ולק את הציבור הרחב להציע מילה עברית חליפית ל'פצ' ', אותו תג רקום שנהוג לרקום על תיקים, מעילים וכיוצא באלה. הוא עצמו פנה לד"ר אבשלום קור והתברר שהביטוי לא זכה למילה עברית.

על הסמל שעל המדבקות והפצ'ים משורטטת מפת ישראל ועליה השביל ומבט בסמל מעלה תחושה שהשביל מסמן למעשה את הקו הירוק. זאת מאחר והשביל עצמו אינו עובר בשטחי יהודה שומרון ורמת הגולן. על כך אומר ולק כי הוא מבין את התחושה אך מנגד הוא גם קיבל תלונות על עצם שרטוט מפת ישראל כשהיא כוללת את יהודה ושומרון, כך שאם התלונות מגיעות גם מימין וגם משמאל יש בכך מידה כזו או אחרת של איזון. כך או כך הוא מעדיף לראות את האור שבשביל ישראל המפגיש את כלל גווני החברה בישראל למסלול משותף אחד.

מחזיקי המפתחות
מחזיקי המפתחותצילום: ערן ולק

להדביק אחרים
להדביק אחריםעיצוב: תמי ערמון מודיעין