הרב זאב וקסברגר
הרב זאב וקסברגרצילום: מלכות וקסברגר

השבוע נתקלתי בידיעה על כך ששני בתי כנסת בפתח תקווה נפרצו ונשדדו תוך חילול ארונות הקודש ובתוכם ספרי התורה. התמונות קשות ומסעירות את הנפש, המחשבה על אותם פורצים מלאי השנאה לדת ולתשמישי הקדושה, גרמה לי דווקא לחשוב על המשפחות שתרמו את ספרי התורה, שהנציחו את יקיריהם בכתיבת הספר שמוטל לו למרגלות ארון הקודש.

***

"ועתה כתבו לכם את השירה הזאת", במילים הפיוטיות הללו חותמת התורה את תרי"ג המצוות, ומצווה על כל יהודי לכתוב או למנות סופר שיכתוב עבורו את ספר התורה. ואכן לרבים מאיתנו יש חלום לזכות ולקיים את המצווה הזו. מצווה ייחודית שההשקעה בה מחזירה את עצמה לאורך ימים ושנים, בהרגשת סיפוק ונחת בידיעה שספר התורה אותו תרמתם מזכה את כל הקהילה ברגעים מרוממים ונעלים בשבתות ובחגים.

אבל איך מוצאים סופר סת"ם אמין וירא שמיים שניתן לסמוך עליו שיכתוב את ספר התורה בקדושה? כיצד ניתן לדעת שאיכות הכתיבה נשמרת לאורך כל ספר התורה? ובכלל האם כתיבת ספר תורה לא כרוכה בהוצאה גרנדיוזית שמתאימה לעשירים בלבד?

השאלות והספקות הללו יוצרות רתיעה ומונעות מיהודים רבים להגשים את משאלתם ולרכוש ספר תורה על מנת לקיים את המצווה או להנציח את יקיריהם, וזו בדיוק הסיבה שדחפה את הרב זאב וקסברגר להקים את אימפריית מלכות וקסברגר - מרכז עולמי לכתיבת ומכירת ספרי תורה מהודרים.

מחדר קטן למרכז עולמי

לפני 25 שנים כאברך צעיר למד הרב זאב וקסברגר את אומנות כתיבת הסת"ם, התיישב בחדרו וכתב עשרה ספרי תורה מהודרים, אבל הוא הרגיש שזה לא מספיק. תוך כדי עבודתו הוא נחשף לביקוש הרב שיש לכתיבת ספרי תורה, ואת המחסור בסמכות מקצועית שתדע לרכז את כל המידע למקום אחד. הוא הבין שיש באפשרותו להנגיש את כל תהליך הכתיבה והקניה של ספר התורה בעבור כל יהודי בצורה שקטה וללא כאבי הראש הכרוכים בהוצאה מסוג זה. וכך הוא החל לקבץ סופרי סת"ם מקצועיים ויראי שמיים ולהפקיד אותם על מלאכת הכתיבה, בעוד הוא מטפל במסירות בלוגיסטיקה הנלווית כגון רכישת הקלף, הדיו ושינוע החומרים.

השנים חלפו והשמועה על הבשורה החדשה בעולם הסת"ם עשתה לה כנפיים, כיום אין אחד שלא מכיר את המרכז עולמי לספרי תורה מהודרים של מלכות וקסברגר. היא מאגדת תחתיה כ-100 סופרי סת"ם רציניים ומנוסים בעלי אישור ממכון משמרת הסת"ם המקפידים על איכות וקדושה ללא פשרות, כל סופר סת"ם עובר תחקיר ובדיקה דקדקנית, על מנת שרק הטובים ביותר יהיו אמונים על מלאכת הקודש.

יו"ר המרכז העולמי - הרב וקסברגר בעצמו מנצח על כל הפרויקט מלמעלה, ומוודא שכל ספר תורה וספר תורה יעבור שתי הגהות מדוקדקות ע"י מגיה מוסמך מטעם מכון משמרת הסת"ם ועוד שתי סריקות מחשב בעזרת תוכנות בדיקה מהמתקדמות בעולם. הכל על מנת לוודא שספרי התורה יהיו מהודרים בתכלית ההידור. ההקפדה על הגימור האיכותי יורדת עד לפרטים הקטנים ומתבטאת אפילו בבחירת צבע הקלף על מנת להבטיח מראה נאה ומכובד ולקיים את מאמר חז"ל "זה קלי ואנווהו".

ביבשה באוויר ובים

את אותות ההצלחה ניתן לראות בכל פינה, אלפי ספרי תורה פרי היצירה של מלכות וקסברגר כבר נמצאים בשימוש בבתי כנסת מסביב לגלובוס באוויר ובים, ולא כמטפורה. בשנים האחרונות נרכשו ספרי תורה ייחודיים בהזמנה אישית ע"י חברת אל על שנזקקו לספר תורה זעיר עבור המניינים שבטיסות, וע"י חיל הים – עבור החיילים שומרי המצוות בצוללת גרעינית. היה אפילו מיליארדר אחד שרצה ספר תורה לבית הכנסת שהוא הקים על היאכטה הפרטית שלו.

הפתרונות הייחודיים שמספקת מלכות וקסברגר מושכים אליה הזמנות מכל הסוגים והמינים, יש כאלו שמעדיפים ספר תורה בגודל 10 ס"מ המתאים אפילו לוויטרינה בסלון, ויש כאלו שמעדיפים ספר תורה יותר גדול מהרגיל לתוספת הדר ונוי, יש מענה לכל בקשה, גם לגבי הכתב בו יכתבו את ספר התורה ישנם חילוקי דעות והעדפות שונות, הרי ידוע ש 70 פנים לתורה וכל אחד נוהג כפי מסורת אבותיו, אם זה בכתב עדות מזרח, כתב הארי ז"ל או כמנהג הבית יוסף, הכל ניתן למצוא במרכז העולמי – מלכות וקסברגר.

הרב זאב וקסברגר
הרב זאב וקסברגרצילום: מלכות וקסברגר

ליווי צמוד לאורך כל התהליך

אז איך זה עובד? ובכן, הרבה יותר פשוט מכפי שנדמה, כל שצריך לעשות הוא להרים טלפון לרב זאב וקסברגר ולשטוח בפניו את כל התכניות והלבטים בנוגע לרכישת ספר התורה, והוא יעניק הדרכה וליווי אישי, החל בתכנון ספר התורה בדיוק כפי שרציתם דרך תכנית מימון ופריסת תשלומים השווה לכל נפש. לאחר מכן תיקבע פגישה אישית עם סופר הסת"ם לכתיבת האות הראשונה בספר התורה שלכם. לאורך כל התהליך תקבלו יחס אישי ועדכונים על התקדמות הכתיבה עד למעמד סיום כתיבת ספר התורה בביתכם בטקס רב רושם.

לסיכום, מלכות וקסברגר חוללה מהפך של ממש בכל תחום כתיבת ספרי התורה, ממצווה נדירה כמו פטר חמור שרבים מוותרים עליה מראש, היא הפכה להיות מצווה נגישה העומדת בהישג יד של כל יהודי. החששות הברורים באשר לטיב ספר התורה ואיכות הכתיבה נעלמו כלא היו. וכיום אם יש לכם משאלה לקיים את המצווה החשובה הזו או להנציח את יקירכם בספר תורה מהודר ונאה, אל תגנזו אותה. חייגו ל 054-8498980 תקבלו את כל התשובות ותראו בעצמכם כמה זה פשוט נגיש וקל. שבת שלום.

[email protected]