מה קליקסנס יכול לעשות בשבילך?

תתארו לכם כלי ניהולי המאפשר לנתח נתונים במהירות, כך שכל שאלה שתעלו בדעתכם בזמן המחקר תיענה על גבי המודל שבניתם.

תוכן שיווקי , י"ג בשבט תשפ"א

מה קליקסנס יכול לעשות בשבילך?-ערוץ 7
קליקסנס
צילום: depositphotos

מה קליקסנס יכול לעשות בשבילך?

תתארו לכם כלי ניהולי, המאפשר לנתח נתונים במהירות, ביעילות ובפשטות, כך שכל שאלה שתעלו בדעתכם בזמן המחקר תיענה על גבי המודל שבניתם, ללא כל צורך לשנות קוד או לבנות שאילתה חדשה. במציאות העכשווית הדבר אכן אפשרי באמצעות קליקסנס (Qlik Sense), מוצר הדגל של חברת Qlik. מהו קליקסנס? וכיצד הוא מסייע לתהליך קבלת החלטות יעיל ומהיר?

מהו קליקסנס?

קליק סנס היא פלטפורמה לניתוח נתונים המציעה ארכיטקטורה מתקדמת לצד יכולת תחקור חופשית לחלוטין של הדאטה על בסיס דשבורדים. מדובר על מערכת BI מהדור החדש, המאפשרת גם לעובדים שאינם בקיאים בתחקור נתונים לעשות זאת בקלות ובפשטות ולהגיע לתובנות ומסקנות, המקדמות את המטרות העסקיות בכל שלב.

כיצד הדבר מתבצע?

באמצעות סביבת עבודה אינטראקטיבית המאפשרת לחקור נתונים באמצעים חזותיים הכוללים: טבלאות, גרפים, תרשימים, צביעה מדורגת של אובייקטים, גרירה של נתונים בין גיליונות שונים, המשמרים את החתך הענייני לתחום הנחקר.

יתרונות הכלי

  • קליקסנס הוא כלי רספונסיבי המתאים את עצמו למסכי מחשב ולמסכים ניידים אחרים, כך שאין צורך לשנות את גודל הרזולוציה.
  • API פתוח המאפשר לשמר את הפיתוח הפונקציונאלי ולהמשיך לפתח את המערכת תוך כדי עבודה
  • מודלים מובנים, המציגים מידע ענייני בהתאם להגדרת התפקיד ולהרשאות המשתמש
  • אבטחה- רמת אבטחה גבוהה הבאה לידי ביטוי הן בגישה מוצפנת והן באופן הצגת המידע בהתאמה להרשאות המשתמשים.
  • מידע תחום- לוח מחוונים המוביל את העשייה ומציג תמונת מצב מעודכנת על התחום העסקי. כאשר על בסיס לוח המחוונים (נקרא גם דשבורד) ניתן לבצע בחירות מתוך קבוצות של אובייקטים ומתוך כל אובייקט בנפרד.
  • נוחות- עוברים בין הגיליונות? כיוון ש"מאחורי הקלעים" המידע מחובר ומתממשק יחדיו , הבחירות זזות יחד אתכם, והדבר חוסך את הצורך בביצוע בחירה מחודשת.
  • פעולות בלחיצת כפתור- חקירה לעומק, חקירה בתוך גרף, חקירה של אובייקט, שתניב את כלל הערכים המקושרים אליו
  • חקירה חזותית- מאפיין המקדם את קצב החקירה ומאפשר באופן אינטואיטיבי לבצע בחירות על פי צבע. כך למשל - האובייקטים המתאימים ביותר לבחירה יצבעו בגוון לבן, האובייקטים המקושרים לערך שחיפשתם אך אינם מתאימים באופן מדויק ייצבעו בגוון אפור ובתוך אלו ישנן תתי קבוצות, המאפשרות להעמיק את החקירה.

כדי להמחיש את העניין, נביא דוגמה מעולם המכירות:

מנהל מכירות בארצות הברית מעוניין לשפר את ביצועיהם של המוכרנים, לצורך כך הוא מבצע חיתוך בשורת החיפוש החופשי הנקראת smart search על הערך low performance בשורת החיפוש יופיעו כלל המוכרנים, שהציגו ביצועים גרועים. מתוך הרשימה, המוצגת על המסך הוא בוחר את שלושת המוכרנים עם הביצועים העלובים ביותר (אלו המוכרנים שיופיעו בראש הרשימה) כעת המנהל יוכל ללחוץ על ערך השם של כל מוכרן ולבחון את היקף המכירות שלו. לצורך הדוגמה נניח והמנהל מתחקר את ביצועי המוכרן על בסיס מפה, והוא מוצא, שהיקף המכירות של המוכרן עומד בסתירה ביחס לצפיפות האוכלוסין באזור בו הוא פועל, בשלב הבא הוא יוכל לבחון האם מוכרנים עם ביצועים פחות טובים (אבל יותר טובים מהמוכרן הנחקר) הצליחו למכור משהו באזור זה ומה הוא אותו מוצר? בשלב הבא המנהל יוכל לקבל החלטה מעשית כמו למשל למקד את המוכרן לרשימת המוצרים, שקל למכור באזור זה. זוהי רק דוגמה אחת לשיטת התחקור ההופכת נתון יבש לסיפור של ממש.

ואם כבר בסיפור עסקינן, בקליקסנס יש כלי מובנה נוסף, העונה על צורך עסקי אחר - יצירת מצגות.

כיצד בונים מצגת בQlik Sense?

בקליקסנס ישנה אפשרות ליצור "סיפור" מתוך הדשבורד. הדבר מתבצע באמצעות כלי Power Point מובנה בתוך המערכת עצמה, המאפשר להוסיף צילומי מסך, הערות וכל אובייקט אחר מלוח המחוונים וזאת באמצעות כפתור "הוספה" הפותח את המצגת למערכת ה-BI. בנוסף, אם בלוח המחוונים חסרים נתונים, ניתן יהיה לטעון נתונים חדשים מתוך קבצי אקסל במחשב האישי ולהעלותם לשרת הכללי של המערכת, גם כאן זכות הבחירה נשמרת ויוצר המצגת יחליט אלו עמודות להעלות ובאילו כותרות הן יופיעו. כמו כן תצוגה חזותית מבוססת צבע, תסייע לו לקשר את הנתונים לאובייקטים עם קשר לוגי חזק (כאשר אובייקטים אלו יצבעו בגוון ירוק)

עם קליקסנס כל נתון מופיע בהקשר המתאים ובמקום הנכון וניתן לתחקר חופשי לחלוטין ללא כל צורך בשינוי קוד הפיתוח או מבנה הנתונים עצמו.

לפרטים נוספים וקבלת גרסת דמו, צרו קשר