חתימת ההסכמים בדובאי
חתימת ההסכמים בדובאיצילום: מועצה אזורית שומרון

הרשות הפלסטינית הגישה תלונה רשמית לאו"ם נגד איחוד האמירויות בגין הסכמי הייצוא שנחתמו בין עסקים בשומרון לבין עסקים באיחוד האמירויות, כך מדווח עיתון אמירתי.

התלונה הוגשה על ידי שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל-מאלכי לנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם מישל בצ'לט.

זאת לאחר שמשלחת בעלי עסקים מהשומרון בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון חתמה בחודש דצמבר האחרון על הסכמי ייצוא, בין השאר יקב הר ברכה, יקב תום ויקב ארנון מגבעות איתמר ודבש פרדייז מחרמש שבצפון השומרון. לפני כשבועיים אף יצא משלוח שמן זית ראשון מהשומרון לדובאי.

גורם בלשכת הנציג הפלסטיני בז'נבה איברהים חריישה אמר לעיתון כי בתלונה שהוגשה לבצ'לט ישנה קריאה לפעולה נגד האמירויות. עוד נטען בתלונה כי הסכמי הסחר בין ישראל לאמירויות עומדים בסתירה לרשימה השחורה של האו"ם האוסרת קיום עסקים עם ההתנחלויות.

לאיום של שר החוץ הפלסטיני אין שיניים שכן אין משמעות משפטית לרשימה השחורה שפרסמה בחודש פברואר האחרון מועצת זכויות האדם של האו"ם.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה כי "בזמן שהמועצה האזורית שמורון וחברות מאיחוד האמירויות מפתחים כלכלה אזורית המעסיקה אלפי ערבים ויהודים, הכלכלה היחידה שהרשות הפלסטינית מכירה היא תשלום למשפחות מחבלים. עשרה קבין של צביעות ירדו לעולם. חמישה נטלה הרשות הפלסטינית וחמישה נטלו נציבות זכויות האדם של האום, שהקשר שלה לזכויות אדם הוא מקרי בהחלט. הם אחראיים בשתיקתם למותם של רבבות בסוריה לבנון ובמקומות אחרים. את מדינת ישראל הם דואגים לגנות פעם אחר פעם באצטלה של זכויות אדם, מדינות אחרות שמשסעות את אזרחיהן הם דואגים לפאר ולהלל".

"הרשות הפלסטינית המושחתת היא בדיוק האנטיתזה למנהיגות האיכותית הרצינית והחזקה של איחוד האמירויות. שם ההנהגה דואגת לכלכלת התושבים וגם לשלום. המועצה האזורית שומרון תמשיך להיות מעצמה כלכלית אזורית, שתייצא לאמירויות ולמדינות ערביות נוספות . אנחנו נמשיך לעשות טוב לתושבי השומרון ולדאוג הן לפרנסתם של היהודים והן של הערבים".

עוד הוסיף דגן, "הרשות הפלסטינית לא סתם מעוניינת להילחם בתוצרת הדו קיום, הרשות מעוניינת גם בעוני לערבים וליהודים וגם במלחמה וטרור ואנחנו מעוניינים בכלכלה ובשלום מתוך כבוד הדדי בין יהודים לערבים".