עימותים בבני ברקאיתן אלחדז/TPS

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין גיבש עם סמפכ"ל המשטרה תוכנית להשבת הסדר לעיר לאחר המהומות שהיו בה אתמול.

"לא נרשה לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות ונשיב את הסדר לרחובות", אמר ראש העיר.

לדברי ראש העיר, העירייה תפרסם החל מעתה תיעודים ברורים ממצלמות החירום הממוקמות בעיר וכדי להוות הרתעה לנערי השוליים הפוגעים בעיר ובציבור החרדי כולו.

"כל מקרה של אלימות המתועד במצלמות החירום הגלויות והסמויות, יפורסם מעתה באופן מלא בהתאם להנחיות החוק ויטופל באופן ממוקד ומהיר כפי שכבר הוחל בשעות האחרונות", נמסר בהודעת העירייה.

"הובן כי לצד הגינוי התקיף על פעילות המשטרה בצורתה החריגה ביום חמישי, לא נקבל בשום אופן שהוא מציאות בה קומץ קיצונים מתפרע ומשתולל בעיר וזרוע בה הרס כפורקן יצרים ויצירת אנרכיה", אמר.

אירועי ליל אמש בבני ברק במהלכו אוטובוס עלה באש, גררו שורה של גינויים מצד ההנהגה החרדית כולה.

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף הבהיר כי "הפורעים בבני ברק הם נוער שוליים מחללי השם ויש להתנער מהם. דרכם אינה דרך התורה, קורא לרשויות הרווחה לטפל בהם ולמחנכים ללמדם מידות ודרך ארץ. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך מיד.

"שמעתי בכאב רב ובזעזוע על האלימות הקשה וחילול השם החמור שנעשה בימים האחרונים בכמה מקומות ברחבי הארץ, והתנהגותם האלימה של קומץ נערים מנוערים מן התורה ומהמידות ודרך ארץ", הוסיף הרב. "יש להוקיע את אותם פורעים ולהתנער מהם. חובה קדושה על ראשי העיר ורשויות הרווחה להתגייס לטיפול מיידי בנוער זה, שאחרי הכול הוא חלק מבשרנו וכמובן שהוא מיעוט ואינו מלמד על הכלל".