משה גפני
משה גפניPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

בסיעות החרדיות זועמים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אישור חוק העלאת הקנסות בקריאה ראשונה, כאשר בליכוד משתפים פעולה עם כחול לבן בכדי לזרז את הליך החקיקה ולהשלימה עד לסוף השבוע.

בתיעוד שהתפרסם באתר 'בחדרי חרדים' נראה חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה בשיחה עם בכירה בלשכת ראש הממשלה. בשיחה מביע גפני זעם על ההחלטה: "מה זה הדבר הזה, אני גם שותף, שיתייעץ איתנו גם כן".

גפני אף שלף איום בשיחה: "מה הייתם עושים בלי החרדים?", נשמע גפני כשהוא תוקף את הכניעה של נתניהו למפלגת כחול לבן עם ארבעה מנדטים בסקרים. "כביכול כחול לבן המפלגה הכי גדולה במזרח התיכון אחרי אסאד", אמר גפני ספק בכעס ספק בהלצה, כשהוא תוקף את ההתנהלות: "אנחנו עבדים שלכם"?, תהה יו"ר דגל ואיים: "אנחנו במחשבה גדולה על השותפות הזאת (בין החרדים לנתניהו)".

כאמור, הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להכפלת קנסות הקורונה, שעוכבה במשך כשלושה חודשים.

ההצעה מחמירה את הענישה המוטלת על מי שמפר הגבלות מסוימות אשר נקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כמו כן מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה של ההגבלות לפי חוק סמכויות מיוחדות.

ההצעה כוללת העלאה של הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים.

בין היתר מוצע להעלות את הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, ועל הפרת ההגבלות במסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד חינוכי. הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שפותח את שעריו ומקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים - יקבל קנס גבוה יותר ממוסדות שמקיימים פעילות חינוך למספר נמוך יחסית של תלמידים.

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר במליאת הכנסת כי "לא אתן שתהיה כאן תחמניסטן. ראש הממשלה משתמש בקורונה כקמפיין בחירות ועושה שיקולים פוליטיים בתהליכי האכיפה - אך מדינת ישראל היא מדינת חוק וסדר".

גנץ הוסיף: "אם משרד החינוך לא יפעיל את סמכויותיו, לא ישלול תקציבים ולא יסגור מוסדות שמפרים את הנחיות המדינה, ואם החוק להגדלת הקנסות לא יעבור בשלוש קריאות - לא נישאר אדישים. במצב כזה אפעל לבטל רטרואקטיבית קנסות גם לבעלי עסקים שנפגעו - בעלי מסעדות, חדרי כושר ורבים אחרים שפרנסתם נפגעה. לא תהיה אכיפה סלקטיבית".

"אני לא דורש אכיפה שוויונית כי אני נגד חרדים, אלא כי אני בעדם. לצערי הקמפיין הפוליטי של נתניהו עולה לנו בחיי אדם", תקף שר הביטחון.