דני דיין
דני דייןPhoto by Miriam Alster/Flash90

קונסול ישראל לשעבר בניו יורק דני דיין שהצטרף ל''תקווה חדשה'' של גדעון סער שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הבחירות הקרבות, טען כי הוא אינו מוטרד מהסקרים, והדגיש כי במידה ורכיבו ממשלה, יעשו זאת יחד עם ימינה של נפתלי בנט.

"הוא יהיה חבר מכובד מאוד בממשלתו של גדעון סער, אפילו השותף הטבעי לממשלתו של גדעון סער", אמר דיין על בנט.

בנוגע לשר הביטחון בני גנץ אמר דיין כי "אחת הסיבות שאני הצטרפתי לגדעון סער שאני מכיר אותו למעלה מ-30 שנה, היא שאני יודע שמה שאני רואה זה מה שאני מקבל וזה לא בני גנץ, לגדעון סער יש עמוד שדרה מברזל ומילה שהוא לא שובר".

דיין לא מוטרד מהיחלשות מפלגתו בסקרי המנדטים האחרונים. ''בצמוד לסקר המנדטים פרסמתם סקר של התאמה לראשות הממשלה וזה המנבא הטוב ביותר שאני מכיר למה יהיו תוצאות הבחירות. לכן כאשר הבן אדם 21 וזה כלל 20 אחוז שלא יודעים מי, כרבע מהציבור חושב שגדעון סער הוא האדם המתאים ביותר".

לשאלה איך סער ירכיב את הממשלה הבאה השיב דיין: "מאוד פשוט, ברור שהוא יהיה היחיד שיוכל להרכיב ממשלה, נתניהו לא יוכל. יהיו לסער במקרה כזה מספר אפשריות להרכיב ממשלה, הוא היחיד שכל המפלגות הציוניות שמכירות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יכולות להיות שותפות".

לדבריו, "כל מי שהיה שותף בעבר לממשלותיו של בנימין נתניהו הוא שותף לגיטימי גם לממשלה שלנו. בנט יהיה חבר מכובד מאוד בממשלתו של גדעון סער, אפילו השותף הטבעי לממשלתו של גדעון סער".

דיין הדגיש כי הממשלה של סער לא תיתמך על ידי הרשימה המשותפת ועקץ את שר הביטחון בני גנץ. "אחת הסיבות שאני הצטרפתי לגדעון סער שאני מכיר אותו למעלה מ-30 שנה היא שאני יודע שמה שאני רואה זה מה שאני מקבל וזה לא בני גנץ, לגדעון סער יש עמוד שדרה מברזל ומילה שהוא לא שובר. מבחינה זו גדעון סער מזכיר לי את יצחק שמיר ושנכדתו הצטרפה לרשימה שלנו, זה חידוש מרענן".