רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאניצילום: רויטרס

רודי ג'וליאני, שכיהן בעבר כראש העיר ניו יורק ונחשב לאחד מראשי הערים הטובים והיעילים ביותר בעולם כולו, זכה בשנים האחרונות לסיבוב פרסום נוסף, כשהפך לעורך דינו וידידו הקרוב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

במהלך התקופה שחלפה מאז הבחירות לנשיאות ועד להשבעתו של ג'ו ביידן לנשיא ה־46 של ארה"ב, שימש ג'וליאני כדובר ראשי של טראמפ, בכל הקשור לטענותיו לגבי זיוף תוצאות הבחירות.

בין היתר הציף ג'וליאני פעם אחר פעם את הטענה כי חברת הטכנולוגיה 'דומיניון' המייצרת חלק ממכונות ההצבעה בארה"ב, שתלה בתוכנה שמפעילה את המכשירים הטיה מובנית לטובת הדמוקרטים, ובכך זייפה באופן שיטתי והמוני את תוצאות ההצבעה בכמה ממדינות המפתח המתנדנדות, מה שלבסוף הביא לנצחונו של ביידן.

החברה טוענת כי באותה התקופה נאלצה להשקיע סכום של כחצי מיליארד דולרים באבטחה והגנה על העובדים שלה, משום שרבבות תומכים נלהבים של טראמפ שיגרו איומים על חייהם.

כמו כן טוענת החברה שנגרם נזק משמעותי לשמה הטוב, ורבים מאזרחי ארה"ב מאמינים בלב שלם כי היא זייפה את תוצאות הבחירות, דבר שלטענה אין לו כל קשר למציאות.

לנוכח האמור תובעת החברה סכום של לא פחות מ־ 1.3 מיליארד דולרים מרודי ג'וליאני שמצידו טוען כי מדובר בנסיון להשתיק אותו ולמנוע ממנו את חופש הביטוי.

התביעה נגד ג'וליאני מצטרפת לתביעה קודמת שהגישה 'דומיניון' נגד עו"ד פאוול שייצגה את קמפיין טראמפ בכמה מהעתירות שהוגשו נגד תוצאות הבחירות, וקידמה גם היא במרץ רב את הטענה כי חברת 'דומיניון' זייפה את תוצאות הבחירות.

אחד מעובדי החברה הגיש תביעה נגד קמפיין טראמפ, בטענה שהוא קיבל איומים על חייו ונאלץ להגביל את צעדיו, מחשש פן יבולע לו מצד תומכי הנשיא לשעבר.