בני גנץ
בני גנץאלעד מלכא

שר הביטחון בני גנץ הצהיר הערב (רביעי) כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון בנוגע לגיוס לצה"ל.

גנץ ציין כי אם הממשלה לא תאשר את ההחלטה, לא יבקש דחייה נוספת להגשת מתווה אחר.

"החברה הישראלית משנה את פניה וצה"ל כבר הפך מצבא העם, לצבא חצי העם. המשרתים והקרביים הפכו ל'פרייארים'. חוסנה של ישראל בסכנה. עתיד ישראל- הכלכלי, האזרחי, והחברתי – מוטלים על הכף. מה שאנחנו רואים בקורונה, הכאוס הזה, הוא רק הסיפתח".

"עידכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה. צריך להפסיק לדחות את הקץ- ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל".

גנץ הציג את עיקרי המתווה לפיו בשנה הראשונה תוקם מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני.

בתוך 6-8 שנים תתבצע הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, יינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: ״אם אני מדמה את החברה הישראלית לדגל ישראל תפור מבד - הרי שהוא נפרם בשל המתחים והשסעים הפוליטיים והזהותיים. תפירת הפרימה הזאת תעשה רק באמצעות יצירת סיפור ישראלי משותף".

"הנושאים שאנו מסכימים עליהם: הזכות לשרת ולהיות חלק מהחברה הישראלית, בדברים הכי בסיסיים: לשרת את הקהילה, את הבריאות, את החינוך, את הרווחה - אלה דברים שמוסכמים על ידי מאה אחוז מהחברה הישראלית. אנו מציעים כאן את האפשרות לאחד את עם ישראל בשירות משותף בצה״ל, בקהילה ובחברה", סיכם.