גדעון סער
גדעון סערצילום: עודד קרני

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm על המצב הפוליטי וההיערכות לבחירות.

סער סיפר על ההיערכות לקראת הבחירות שצפויות להתקיים בחודש מרץ, והסביר מדוע הוא המועמד הראוי להחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה.

״הציבור יצטרך לשאול את עצמו מי יכול להחליף את נתניהו ומי מתאים להחליף את נתניהו. מאחר וברור שאני נמצא במקום הרבה יותר נכון מבחינת יכולת לבצע חיבורים ויכולת להקים קואליציה, וגם באחוזי התאמה יותר גבוהים לראשות הממשלה, אני משוכנע שהדבר יבוא לידי ביטוי במנדטים של תקווה חדשה.

״נתניהו מעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה והוא הסיבה לחוסר היציבות בגללה אנחנו במערכת בחירות רביעית תוך שנתיים. אני מחויב להחלפתו ואני יכול ללכת רק עם אנשים שמחויבים באותה מידה כמוני להשגת היעד הזה".

באשר לחיבורים פוליטיים אפשריים הדגיש סער, "אינני פוסל מראש אף אחד. יש יותר מאפשרות אחת בתנאי שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה. התנאי שנגיע למצב של היכולת להחלפת השלטון – שאני אקבל מספיק כוח. רוב הישראלים לא רוצים שנתניהו יישאר רה"מ לאחר הבחירות, הם פשוט צריכים להצביע באופן ההגיוני ביותר.

״המועמדים האחרים, או ניסו פעמים רבות להחליף את נתניהו ואף פעם לא הצליחו או כאלה שלא מחויבים למטרה הזאת, ואני חושב שאנחנו היחידים שגם מחויבים וגם יכולים לעשות את זה. אנחנו לא יכולים ללכת ביחד עם ימינה כשאין מצדם מחויבות ליעד של החלפת השלטון, אלא להפך. שקד אומרת גם השבוע 'יכול להיות שנשב תחת נתניהו'".

בהמשך, יו"ר מפלגת תקווה חדשה מתח ביקורת חריפה נגד התנהלותה של הממשלה הנוכחית בניהול משבר הקורונה וטען: "אין סגר. זאת בדיחה. לא יכול להיות שמוסד חינוכי אחד סגור והשני פתוח. למדינה יש כלים, הכלים שלה היא הרישוי למוסדות, התקצוב. המדינה לא יכולה לייצר 2 סטנדרטים שונים של אכיפה בשטחה, וזה נכון בכל נושא ובכל מגזר. בשביל להתמודד עם הנגיף הערמומי צריך מדיניות רצינית ועקבית, אני חושב שכל עוד לא יהיה משהו קונסיסטנטי והגיוני נתקשה לראות תוצאות".

הוא הביע את דעתו על מערכת החינוך שסגורה זמן רב, והודה: "אני חושב שנכון שכרגע מערכת החינוך סגורה. אבל אני חושב שצריך להיערך לפתיחתה בשלב שנראה קצת ירידה בתחלואה, ב-3 תנאים – ברשויות ירוקות, עם חיסון של צוותי ההוראה ועם בדיקות שבועיות לילדים".