זרעים של תקווה
זרעים של תקווהצילום: בני עקיבא

מדי שנה בט"ו בשבט יוצאים עשרות אלפי חניכי בני עקיבא לטיולים ונטיעות ברחבי הארץ. השנה, עקב הסגר ומגבלות הקורונה מטבע הדברים הדבר לא מתאפשר.

עם זאת, בתנועה החליטו שלא לוותר על המשמעות והחיבור לארץ גם היום- אך הפעם באופן שונה ומיוחד.

צוותי נחשון של התנועה החלו אמש מבצע "זרעים של תקווה" שיימשך לאורך היום ובמסגרתו הם מגיעים עם אדניות צמחים, שתילים וברכה מיוחדת לבתי קשישים וחולי קורונה הנמצאים בביתם במקומות שונים בארץ. זאת כחלק מניסיון לחיבור ועידוד האוכלוסייה המבוגרת ואלו שנמצאים בביתם בימים אלו במסר של צמיחה וחיבור אמיתי של כל חלקי העם.

בנוסף, חניכי התנועה זכו למשלוח מיוחד עד הבית – כשהקומונריות והמדריכים הגיעו עם אדנית צמחים מיוחדת והעניקו אותה לכל חניך יחד עם ערכה חוויתית שהופקה במיוחד לט"ו בשבט. כל מחוז בתנועה הפיק גם פעילות וירטואלית מיוחדת בנושא ט"ו בשבט והחיבור לארץ ישראל. בתום יום הפעילות העמוס- התנועה תקיים הערב אירוע וירטואלי מיוחד שבו יופיעו בין היתר "אנדרדוס", הזמר עקיבא תורג'מן ו"צמד ילד", כשכל מחוז אף הפיק פעילות וירטואלית מיוחדת בנושא ט"ו בשבט והחיבור לארץ ישראל.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "למרות הסגר- היה ברור לנו שאסור לוותר על החיבור לארץ ולעם ישראל בימים האלה. המפגש הישיר עם האוכלוסייה המבוגרת וההחלטה שהחניכים יקבלו לביתם מאדמת הארץ והיופי של הבריאה- הם חובתנו המינימלית החשובה בט"ו בשבט המאתגר שלנו השנה. אנו מתפללים שבשנה הבאה נוכל לחזור ולצאת אל הטבע ושנזכה לחיבור אמיתי בין כולנו בקרוב מאוד."