הזדמנות פז לשתול זרעים של קשרים חדשים
הזדמנות פז לשתול זרעים של קשרים חדשיםצילום: גיא יחיאלי, עבור הסוכנות היהודית

חברי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות השתתפו לראשונה בחגיגת ט״ו בשבט וירטואלית משותפת שערכה הסוכנות היהודית למשפחות מאבו דאבי ומדובאי, למשפחות מישראל ולמשפחות מהקהילה היהודית של שיקגו.

משפחת שטראוסמן מהיישוב ‘נטע’ נטעה בשם המשפחות שהשתתפו באירוע עץ ערבה בחבל לכיש - כסמל לקשר העמוק בין הקהילות היהודיות לבין ישראל.

הקהילה היהודית באמירויות מונה על פי הערכות למעלה מאלף איש שהגיעו למקום ממדינות שונות בעולם.

עם חתימת הסכמי אברהם חלה התעוררות מחודשת בקהילה היהודית וזו הפעם הראשונה שחבריה משתתפים באירוע ט״ו בשבט משותף עם קהילות מישראל ומארה"ב.

קהילת שיקאגו היא הקהילה השותפה של אזור קרית גת, לכיש ושפיר במסגרת מיזם 'שותפות ביחד' של הסוכנות היהודית ושל הקהילות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA). משפחות משלוש הקהילות - בישראל, באמירויות ובשיקאגו - השתתפו באירוע שנערך תחת השם 'שלושה ענפים לאילן אחד'.

בחגיגה השתתפו הורים וילדים מהקהילות השונות שסיפרו במהלך האירוע על החיים היהודים במדינות שבהן הם מתגוררים ועל הפירות האהובים על בני משפחותיהם.

האירוע נערך במעמד יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג והמנכ"לית של הארגון אמירה אהרונוביץ, נשיא פדרציית שיקגו לוני נאסאטיר, הממונה הזמני על שגרירות ישראל באבו דאבי השגריר איתן נאה והרבנים מאיחוד האמירויות – הרב לוי דוכמן והרב ד"ר אלי עבאדי.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "השתתפות הקהילה היהודית מאיחוד האמירויות באופן פתוח וגלוי בחגיגות ט"ו בשבט ביחד עם קהילות יהודיות מרחבי העולם ביחד עם הסוכנות היהודית כמחברת בין הקהילות, היא אחד מהרגעים שמרגשים ומעלים חיוך בתקופה זו של משבר בריאותי קשה, סגרים ומגבלות ברחבי העולם שמרחיקים אותנו זה מזה. נאחל שבשנה הבאה בזמן הזה נוכל לארח את הקהילות היהודיות של מדינות המפרץ פה בישראל לנטיעת עצים כמיטב המסורת היהודית".

נשיא פדרציית שיקגו לוני נאסאטיר: "הקהילה היהודית של שיקגו גאה לקחת חלק בחגיגה חסרת תקדים של ט"ו בשבט יחד עם חברים מהשותפות שלנו בקרית גת, לכיש ושפיר ולצד הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. ט"ו בשבט, חג של התחדשות והתחלות חדשות, הוא הזדמנות פז לשתול את הזרעים של קשרים חדשים בין הקהילה היהודית בארה"ב, הקהילה היהודית באמירויות וקהילת השותפות שלנו בישראל - גשר חי המחבר בין חלקי עמנו. אני מתרגש באופן מיוחד להיות נוכח עת אחיותינו ואחינו בדובאי ואבו דאבי יזכו, לראשונה, לחגוג חג יהודי באופן גלוי ובגאווה".

ג׳רמי ואורלי כהן מדובאי סיפרו למשפחות שהשתתפו באירוע שהם נולדו בפריז ואף גרו חמש שנים בלונדון לפני שהגיעו לדובאי: ״החיים היהודים בדובאי מדהימים ואף משגשגים מאז החתימה על הסכמי אברהם. יש לנו כל מה שאנו זקוקים לו - אוכל כשר, יין כשר ומסעדות כשרות״, אמר ג׳רמי והוסיף שבקהילה מתקיימים לימודי יהדות ושני הילדים שלהם, אקסל בן 6 ואמה בת 4, כבר למדו לדקלם שירים בעברית. ״חג טו בשבט שמח. אנו מקוים לראות אתכם בקרוב בדובאי״, סיכמו בני משפחת כהן בהתרגשות.