כדור פורח חוויה בלתי נשכחת
כדור פורח חוויה בלתי נשכחתצילום: Freepik

בעבר, לפני עידן המסוקים והמטוסים היה אמצעי תחבורה מעופף אחת שסלל דרך לכלי הטיס שאנחנו מכירים היום.

כדור פורח הוא כלי הטיס הראשון שידעה האנושות, והוא הומצא אי שם ב-1783 על ידי האחים הצרפתים ז'וזף מישל וז'אק אטיין.

אנו נתקלים בכדור הפורח לרוב ובעיקר בסרטים ובספרים, אך ישנן מדינות שבהן עורכים תחרויות טיסה בכדור פורח. כמו כן, הכדור הפורח מספר הנאה צרופה גם לחובבנים, וכל מי שרוצה לטוס בכדור המופלא הזה, מוזמן להיות חלק מן החוויה.

לחצות את חומת ברלין בכדור פורח

כאמור רבות סופר על הכדור הפורח, ספרים נכתבו עליו וסרטים בוימו. אחד מסיפורי הבריחה המופלאים ביותר הוא על שתי משפחות שהחליטו לבצע טיסה בכדור פורח דווקא בתקופה שבה המטוסים כבר היו בשימוש.

ב-1979 כשברלין עוד הייתה מחולקת למזרח ומערב, ניסו שתי משפחות מזרח גרמניות לעבור את הגבול אל המערב כדי לאפשר לעצמם ולילדיהם חיים טובים יותר ונטולי איום. הן החליטו להסתכן בטיסה בכדור פורח כדי לנסות ולחצות את הגבול, בידיעה שהחיילים המזרח גרמנים עלולים לירות בהם, כפי שהם ירו בכל מי שניסה לחצות את חומת ברלין ממזרח למערב.

שתי המשפחות האמיצות בנו את הכדור הפורח בסתר במשך שנה וחצי ולאחר מכן ניסו לחצות את הגבול. הניסיון הראשון לא צלח והכדור הפורח צנח במהירות על הקרקע. אך בניסיון השני, בטיסה שארכה 28 דקות, הצליחו המשפחות לעבור את הגבול לעבר החופש, הרחק מציפורני השטאזי.

כל השאלות שרציתם לשאול על טיסה בכדור פורח

בימינו הכדור הפורח הפך לאטרקציה מרהיבה עבור אוהבי כלי הטיס, גם עבור החובבנים שבהם שעושים את צעדיהם הראשונים בענף התעופה. טיסה בכדור פורח מתאימה למגוון רחב של הזדמנויות כמו יום גיבוש, הפתעה ליום הולדת, טיסה משפחתית חווייתית, הצעת נישואין מרגשת או מתנה לקראת יום הנישואין.

אם מעולם לא טסתם בכדור פורח ואתם רוצים לדעת איך נראה העולם מלמעלה בטיסה איטית ומבט ממעוף הציפור, סביר להניח שיש לכם לא מעט שאלות בנושא. קבלו את השאלות הרלוונטיות ביותר:

האם צריך להביא בגדים חמים לטיסה?

אמנם הטמפרטורות יורדות ככל שמטפסים אל הגובה, אך במקרה של הכדור הפורח לא מדובר בגובה רב במיוחד. לפיכך, הטמפרטורות במהלך הטיסה קרובות למדיי לאלו שעל הקרקע.

מהו הזמן הטוב ביותר לטיסה בכדור פורח?

טיסה בכדור פורח מתבצעת בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות כאשר מזג האוויר נוח ולא נושבות רוחות חזקות, כך שאתם יכולים בהחלט ליהנות ממראה הזריחה כשאתם נמצאים בגובה רב. הסיבה לתנאים האלה היא שלא ניתן לכוון את הכדור הפורח לצדדים, אלא רק לשלוט בגובה שלו – לכוון אותו למעלה או למטה.

האם הטיסה בכדור פורח נחשבת לבטיחותית?

הכדור הפורח הוא אחד מכלי הטיס הבטוחים ביותר הקיימים נכון להיום. הוא בטוח יותר אפילו מהמטוס שבו אתם טסים לחופשה השנתית. לפני הטיסה, צוות מקצועי מכין היטב את הכדור הפורח ובודק הכול לפי התקנים והנהלים על מנת לאפשר טיסה בטוחה ורגועה.

כמו כן, הטייס שמטיס את הכדור הפורח מחזיק ברישיון מסחרי מטעם רשות התעופה האזרחית המאפשר לו להטיס כדורים פורחים, וגם כל כדור פורח העולה לאוויר מגובה תמיד על ידי צוות הנמצא על הקרקע.

האם מומלץ לטוס בכדור פורח רק באביב ובקיץ?

לא בהכרח. ארצנו היפה מציעה נוף מרהיב במשך כל ימות השנה, ובתנאי מזג אוויר טובים אפשר לטוס גם בחורף. בכל עונת שנה יש הזדמנות לתצפת על ישראל היפה ממעוף ציפור ולהתפעל ממרבדי הפריחה המופיעים בהתאם לעונה.

האם יש מגבלות לטיסה בכדור פורח שכדאי לדעת עליהן מראש?

כן. הטיסה מותרת בדרך כלל לילדים מגיל 5 ומעלה ואסורה לנשים בהריון. כמו כן, חשוב לדווח לצוות על כל בעיה רפואית, כדי לאפשר מהלך טיסה תקין.

אם גם אתם רוצים ליהנות מטיסה בכלי הטיס ההיסטורי והקדום בעולם, אתם מוזמנים לפנות לחברת Fly Away, לעוף אל המרומים וליהנות מכל רגע.