נתניהו במרכז החיסונים בבית שמש
נתניהו במרכז החיסונים בבית שמשצילום: קובי גדעון, לע"מ

סקר ״מאגר מוחות״ בהנהלת פרופ' יצחק כץ, שנערך עבור "ישראל היום", מלמד כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה הליכוד בראשות רה"מ נתניהו המפלגה הגדולה בכנסת עם 28 מנדטים. 

יאיר לפיד מבסס את מעמדו כראש המפלגה הגדולה אחריו, ויש עתיד מקבלת בסקר 15 מנדטים. "תקווה חדשה" של גדעון סער ממשיכה בירידה האיטית ועומדת כעת על 13 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט מקבלת בסקר 11 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עוברת בצורה יציבה עם 5 מנדטים. גם כחול לבן של בני גנץ עוברת עם 5. יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים. ש"ס עם 9. ישראל ביתנו נשארת עם 6 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת מקבלת 11 מנדטים. מרצ מבססת את מעמדה עם 6 מנדטים. 

מפלגת "הישראלים" בראשות רון חולדאי ואבי ניסנקורן מתרסקת אל מתחת לאחוז החסימה ומקבלת בסקר זה 0.6 אחוז, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה דווקא עוברת ומקבלת 4 מנדטים. 

מפלגות נוספות שלא עוברות: תל"ם בראשות בוגי יעלון, תנופה של עפר שלח, מפלגת הוותיקים של דני יתום ומפלגת עלה ירוק. גם בימין - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - לא עוברות את אחוז החסימה בנפרד. 

הסקר בדק מה יקרה אם ברגע האחרון יתאחדו גדעון סער ונפתלי בנט לרשימה משותפת אחת.  במקרה כזה השלם יהיה גדול מסכום חלקיו והשניים יקבלו 25 מנדטים. הליכוד תקבל במקרה כזה 27 מנדטים. 

ומה יקרה אם יאיר לפיד ורון חולדאי יחליטו לשתף פעולה ולגבש רשימה אחת? במקרה כזה תשיג הרשימה על פי הסקר 19 מנדטים. הפער מהליכוד אמנם נותר עדיין גדול, אולם הוא הולך ומצטמצם. גדעון סער במקרה כזה יקבל רק 11 מנדטים. 

הסקר נערך בקרב 504 נשאלים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 4.4 אחוזים למעלה או למטה.