דיון תיאולוגי. ד"ר אבישי בן חיים
דיון תיאולוגי. ד"ר אבישי בן חייםצילום: פלאש 90

המגזר החרדי בישראל עובר טלטלה ביחסיו עם האוכלוסייה הכללית בישראל; נדמה שההפרות רבות של הנחיות הקורונה ועימותים אלימים עם כוחות משטרתיים שיצאו משליטה הפכו את היוצרות.

הפרשן לענייני חרדים ד"ר אבישי בן חיים (חדשות 13) הביע את דעתו על המצב המתוח: "הציבור החרדי נמצא ברכבת הרים מטורפת. אנו התבוננו בהשתאות על מה שקרה שם השבוע, זו הבשלה של התפרקות ההנהגה החרדית.

''לממשלה אין יכולת לשלוט על החרדים. ההנהגה החרדית הורגת את הציבור שלה פעמיים, תדמיתית ופיזית, אנשים שם מתים בכמויות עצומות", הוסיף בן חיים.

אתמול אובחנו בישראל 7,079 בני אדם חולי קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.3%. מצבם של 1,135 קשה ומתוכם 321 מונשמים. אתמול נפטרו 31 ישראלים מסיבוך של מחלת הקורונה, ומתחילת השבוע עומד מספר הנפטרים על 286 ומפרוץ המגפה נפטרו 4,671 חולי קורונה.

2,932,454 בני אדם התחסנו במנה הראשונה ו-1,624,074 התחסנו במנה השנייה.

מוקדם יותר היום, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין תקף בחריפות את מפלגת כחול לבן וכינה את אנשיה "מופקרים", לאור התנגדותם להארכת הסגר.

"נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת", אמר אדלשטיין.

שר הבריאות הוסיף: ''נותר לי רק לבקש מכם, חברים - תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות. בריאות לפני הכל".