סיון רהב מאיר
סיון רהב מאירצילום: יח"צ

אולי צריך לייסד פינה חדשה בשולי החדשות ולקרוא לה: "בזמן שדיברנו על החרדים".

כתבתי פה בהרחבה על הנושא, ואיני מקלה ראש באלימות וגם לא בסתם באי שמירה על הנחיות הקורונה, אבל נסחפנו. הנה שתי סוגיות לא פחות שערורייתיות שלא טופלו מספיק השבוע:

• לוד. פיצוץ הרכב של עבריין מוכר בעיר לפני כמה ימים, פיצוץ שפגע בדירות סמוכות, היה עבור הלודאים האות לצאת למאבק. בהפגנה בלוד השבוע עמדו יהודים וערבים ביחד ודרשו ביטחון.

לאורך הערב נשמעו סיפורים קשים: אבא שסיפר על קליע שחלף ליד ראשו של ילד, אימא שסיפרה על אקדח שהונף מולה בגן משחקים. התושבים חשים פחד מנקמת דם אחרי כל חיסול בין חמולות, ודורשים להכיר במה שקורה בעיר כטרור פלילי.

ראש העיר, יאיר רביבו, דורש למגר את כמויות הנשק והאמל"ח, לטפל במשפחות הפשע או בקיצור – להכיר בלוד כחלק ממדינת ישראל, כמקום בו החוק חל.

• הכחשת קורונה בכנסת? הנה לקט חלקי ממעשי הח"כים של ישראל ביתנו: ח"כ אלי אבידר יצא השבוע אל קומץ המפגינים נגד חיסונים מחוץ לכנסת ונאם, ללא מסיכה אגב. רק לא מזמן תקף אבידר את ד"ר שרון אלרעי-פרייס, משרתת ציבור נאמנה ומצטיינת. "אם את לא יודעת, אל תחסני", אמר לה והיא השיבה: "אני מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות". צודקת.

בראיונות ברדיו אמר אבידר שהוא לא מבין למה הוא צריך להתחסן, ושזה ניסיון להכניס את המדינה להיסטריה. ח"כ יוליה מלינובסקי, מאותה מפלגה, הביעה דעות דומות, אמרה שהיא חושבת שלא תתחסן. ליברמן עצמו קרא לציבור שלא לקיים את הוראות הממשלה אלא לנהוג "לפי שכל ישר" (הוא חבר כנסת, כן? לא טוקבקיסט) ואף הכריז השבוע בידענות כי משרד הבריאות מסתיר מאות מקרים של אנשים שנדבקו אחרי שקיבלו את שני החיסונים.

משרד הבריאות מיהר לפרסם את הנתונים הנכונים – 0.014% נדבקו, כלומר 63 אנשים מתוך 428 אלף שקיבלו מנה שנייה. האם ישראל ביתנו הופכת למפלגת מכחישים ונלחמים בחיסונים?