פסלי הענק של המנהיגים
פסלי הענק של המנהיגיםצילום: iStock

צפון קוריאה היא אחת המדינות השמורות ביותר בעולם, והתושבים שלה נמצאים באופן תמידי תחת פיקוח. ריכזנו עבורכם כמה מהדברים ההזויים ביותר במדינה שיכלו להתרחש רק תחת שלטון דיקטטורי סגור.

דמוקרטיה במיטבה

זה שבצפון קוריאה יש רק מפלגה אחת עם מנהיג אחד- לא אומר שלא צריך לקיים שם בחירות. פעם בארבע שנים נערכות בחירות דמוקרטיות במדינה בה ניתן לבחור רק בשליט המכהן- שזוכה באורח פלא למאה אחוז מהקולות. החוק מחייב את כולם להשתתף ביום החג לדמוקרטיה וללכת לבחור מגיל 17 את השליט האהוב. בגלל שיש רק פתק אחד, השלטונות מוותרים על הפרגוד ופשוט נותנים לכולם את הפתק בפומבי ומאפשרים להם לשים אותו בקלפי לאחר מכן.

לוח שנה משלהם

אתם אולי חושבים שהשנה היא 2021 או תשפ"א, אבל בצפון קוריאה נמצאים בשנת 110 בלבד. לוח השנה הצפון קוריאני מכונה לוח ג'וצ'ה והשנים בו נספרות לפי שנת לידתו של קים איל סונג, מייסד המדינה. מוזמנים לטוס לשם ואולי להרגיש צעירים יותר בכמה שנים.

משטרת אופנה

אולי אין בצפון קוריאה משטרת אופנה, אבל יש משטרת תסרוקות. ישנה רשימות מפורטות על סוגי התסרוקות המותרים במדינה, כאשר מי שעובר עליהן עלול להישלח למאסר ואף גרוע מכך. במקרה ותהיתם- התסרוקת של השליט עצמו, קים ג'ונג און, איננה ברשימה.

ממציא ההמבורגר

בצפון קוריאה אולי לא אוהבים את המערב, אבל השליט הקודם קים ג'ונג איל בהחלט אוהב המבורגר. לפני כעשר שנים הוא החליט להתיר את מכירת ההמבורגר במדינה ולכן הוא "המציא" את ההמבורגר מחדש כמאכל צפון קוריאני חדשני וקרא לו בשם המוצלח- גוגיופבאנג.

כפר רפאים?

על הגבול בין צפון קוריאה לדרום קוריאה בנתה צפון קוריאה כפר לדוגמא שיועד להראות למדינה השכנה עד כמה החיים טובים אצלם. הכפר בנוי טוב ונראה נקי ומטופח, והיה אולי משכנע שהחיים בצפון קוריאה יכולים להיות טובים- אבל למעשה מדובר רק בהצגה והכפר שומם לחלוטין.

ממלכת חדי הקרן!

אתם אולי חושבים שחדי הקרן נמצאים רק בסרטים, אבל העמדה הרשמית של צפון קוריאה טוענת שחדי קרן קיימים. ארכיאולוגים ממשלתיים מצאו מאורה עתיקה של חדי קרן במדינה ושלטענתם מוכיחים על ההיסטוריה העתיקה של האומה הצפון קוריאנית.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!