לפני כשבע שנים הקים שחר ישראל בוטבול את משרד הפרסום 'שחר בי' המספק שירותי פרסום אונליין ואופליין. לפני כשנה השיק את חברת PR-online המתמחה בפרסום כתבות באתרי חדשות הגדולים והמובילים במדינה, וכן בעיתונות המקומית.
"קהל היעד שלנו הוא בעלי עסקים מכל התחומים - מעורך דין ועד התופרת השכונתית. כל עסק בישראל יכול לככב בכתבה מפרגנת בדיוק כמו העסקים הגדולים שמשקיעים סכומי עתק בקמפיינים של יחסי ציבור ואין להם שום התחייבות לפרסומים. אנחנו מציעים ראיונות, כתיבה מקצועית ופרסום כתבות שיווק ותדמית ברשת. אנחנו עובדים עם אתרים גדולים כמו וואלה, רשת 13, ישראל היום ועוד. כמו כן, עם אתרי עיתונות מקומית ועם עיתונות ברוסית ובאנגלית. אנחנו יכולים להכניס כתבה לשלל אתרים בלי קושי ובלי להתחנן. לרוב היא גם תעלה תוך 24 שעות מהרגע שהיא אושרה ע"י הלקוח", הוא מספר.
אמרת 'בלי להתחנן'. נהוג להתחנן בתחום?
"כתבי המערכות השונות מקבלים עשרות פניות, מיילים ושיחות טלפון ביום. לנו יש את המאגר הגדול ביותר במדינה עם אתרי חדשות. אנחנו ביחסים מאוד טובים איתם, ככה שלפרסם כתבה מבחינתנו זו מטלה פשוטה. הרבה פעמים יח"צנים קונים מאיתנו אייטמים כדי שאנחנו נפרסם אותם באתרי החדשות, זאת לאחר שהם לא הצליחו לעשות זאת לבד. מאתגר מאוד להכניס כתבה לאתר חדשות לבד. לעיתים זו אפילו קריעת ים־סוף. זה קשה עד בלתי אפשרי. צריך למצוא את הכתב הרלוונטי, לפנות אליו, לכתוב לו הכי נכון ומתומצת כדי למשוך את תשומת ליבו ולרתום אותו לשתף פעולה. אנחנו מציעים לפרסם כתבות תוך זמן קצר ובסכום זניח".
מה התועלת בלפרסם כתבות שיווק תוכן באתרי חדשות?
"אנחנו נחשפים לכל כך הרבה מסרים שיווקיים ביום, בלי שאנחנו אפילו שמים לב לכך ברוב המקרים. אנחנו מתעלמים אוטומטית מדברים מסוימים שמרגישים לנו פרסומיים מדי או לא אותנטיים. אם יש כתבה עם כותרת שתופסת את העין, והיא כתובה טוב - אנשים יקראו אותה. זו דרך נהדרת להציג עסקים ולגרום להם להיות בפרונט. אנחנו יודעים להעביר מסרים אותנטיים בדמות כתבת חדשות ברשת עם ערך נכון. זה גורם לקהל היעד הרלוונטי לפגוש אותנו במקומות הנכונים ביותר, כך שהוא עצמו יהפוך ללקוח פוטנציאלי של העסק".
ואם אני בעל עסק, זה מה שישכנע אנשים לפנות דווקא אליי?
"כן. הכתבות יוצרות 'טראפיק' ברשת. הן מפורסמות באתרים הגדולים והרלוונטיים כך שהן גם דוחקות מטה תוצאות שליליות או פסקי דין במידה וישנם כאלו - ומביאות את השירות שמוצע ללקוח לקדמת הבמה בגוגל. כמובן שהתוכן של הכתבות הוא עובדתי, אמין ומהימן, אבל הדבר המרכזי שבהן הוא להנגיש את המידע לאנשים הנכונים בזמן הנכון"
למה להשקיע בזה כסף דווקא עכשיו, בקורונה, כשעסקים רבים נפגעו כלכלית?
"כי דווקא בזמן בו כל כך הרבה עסקים באמת נפגעו - חשוב לתת לעסקים טובים להציג את סיפור המותג שלהם ולפתוח עבורם את הדלתות הנכונות. אנחנו מכירים המון עסקים נהדרים שלא יודעים לספר עד כמה הם טובים. דווקא כתבות מעלות את החשיפה שלהם בגוגל, מציגות אמינות ונותנות ללקוח 'להרגיש' את העסק שלנו בפן האישי ולא דרך פרסומות שמוצגות לו ברשתות החברתיות. אנחנו מכירים את בעל העסק, מבינים מה הן נקודות המפגש איתו, מה המסרים שחשוב לו להעביר, ומצליחים להנגיש ללקוחות הפוטנציאליים תוכן אינפורמטיבי. זה יכול להיות החל מכתבה בודדת ועד סדרת כתבות שיבלטו בפלטפורמות ובתוצאות החיפוש השונות".
מה התהליך?
שלב א - פונים אלינו:
אנחנו מסבירים את התהליך ולוקחים את פרטי הלקוח, התהליך מאוד זול, הרבה יותר מקמפיינים וקידומים ממומנים במדיה החברתית או בגוגל. התשלום הוא חד־פעמי, בעוד הכתבה נשארת ברשת לתמיד.
שלב ב - מצוותים כותב תוכן:
אחד מכותבי התוכן המנוסים שלנו, שמכיר את התחום בו אתם פועלים יתאם איתכם ראיון טלפוני בזמן שנוח לכם.
שלב ג - כתיבה:
הכותב עורך כתבה מקצועית ומעביר לכם אותה לאישור טרם הפרסום.
שלב ד - אישורים:
אתם מאשרים את הכתבה או מבקשים מהכתב תיקונים רלוונטיים.
שלב ה - פרסום הכתבה:
הכתבה תעלה לרשת עד 48 שעות מרגע אישורכם ואתם תקבלו קישור מהכתב.
שלב ו - הפצת הכתבה:
תוכלו להפיץ את הקישור לכתבה בכל מדיה אפשרית שתחפצו - אתר אינטרנט, פייסבוק, אינסטגרם ועוד...
מטרת העל:
הכתבה נועדה לספר את סיפור המותג שלכם בלי שתצטרכו לעשות הרבה ותיצור עבורכם מוניטין רב ותדמית חיובית ברחבי הרשת.
לסיכום דבריו של בוטבול, אין צורך בהכנת מידע מראש טרם השיחה. השירות הינו על בסיס "הכל כלול". כל הפעולות נעשות בתיאום מלא עם הלקוח ותוך איסוף אינפורמציה רלוונטית ממנו. איפה שחסר מידע, תמיד יהיה ניתן להשלים אותו לכתב. המטרה היא לפרסם בסוף התהליך כתבה שתייצג את הלקוח בצורה הטובה ביותר.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר: 03-5229800
למעבר לאתר פי אר אונליין לחצו כאן