כיצד לבחור אמבטיה?
כיצד לבחור אמבטיה?צילום: pixbaby

האמבטיה שלנו נחשבת לאחד האלמנטים השימושיים ביותר בבית וככזאת אנו רוצים שהיא תהיה איכותית ככל שניתן, על מנת שתאפשר פינוק אמיתי לתקופה ארוכה.

כדי שאכן כך יהיה, יש להקפיד על תהליך בחירת אמבטיה מושכל. עומדים בפני שיפוץ של הבית הקיים או מעוניינים לשנות את חדר האמבטיה של דירה חדשה מקבלן? להלן מדריך מקוצר שיסביר לכם איך לבחור אמבטיה בצורה הכי טובה שאפשר.

הכל מתחיל בסוג החומר

הדבר החשוב ביותר בבחירת אמבטיה הוא להכיר את סוגי החומרים ממנה היא עשויה, שכן לכל סוג חומר מאפיינים פונקציונאליים שונים לגמרי. מהבחינה הזאת ניתן לבחור מבין כמה סוגי אמבטיות:

  • אמבטיות יציקה - אלו הן האמבטיות הוותיקות ביותר שמורכבות מיציקת ברזל כשמעליה מיושם אמייל בצבעים שונים. היתרון של אמבטיות יציקה הוא המחיר הנוח שלהן והחיסרון הוא שכל פגיעה באמייל חושפת את הברזל וגורמת להתפתחות הדרגתית של חלודה וריקבון.
  • אמבטיות אקריליות - אמבטיות אלו מורכבות מפולימר אקרילי שאינו מחליד ועמיד לאורך זמן. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי הן רגישות למכות ולשברים.
  • אמבטיות פיברגלס - עשויות מחומר פלסטי שהופך להיות חזק במיוחד כאשר משולבים בתוכו סיבי זכוכית. התוצאה היא אמבטיות עמידות במיוחד ובעלות דרגת שחיקה גבוהה, כאלה שגם קלות משקל ובעלות מראה עיצובי נהדר.

קיימות גם אמבטיות מחומרים נוספים, דוגמת שיש, פח מצופה אמייל, אבנים סינתטיות ועוד. לא משנה באיזה סוג תבחרו, חשוב כי תבקשו לקבל את האמבטיה בגימור מוחלק וזאת על מנת למנוע חספוס, מה שיגדיל את הסיכוי לשגשוג בקטריות ועובשים למיניהם.

עיצוב והתקנה

לאחר בחירת החומר, ניתן לעבור לשלב הבא ולהחליט לגבי סוג האמבטיה מבחינה עיצובית. באתר הבא ניתן למצוא מגוון סוגי אמבטיות מעוצבות ומרהיבות שמגיעות במגוון רחב של צורות, צבעים וגוונים וממש אין צורך להסתפק באמבטיות הסטנדרטיות של פעם (מלבניות ולבנות). העיצוב יכול לכלול צורות שונות (אמבטיה בצורת עיגול, משולש ועוד), צבעים וחיפויים שונים בצידי האמבטיה באמצעות קרמיקה, שיש ועוד.

בנוסף ניתן לבחור בין אמבטיות קטנות לגדולות (כגון זוגיות מפנקות). מידות האמבטיות הקטנות נמוכות יותר מהסטנדרט שהוא 70 ס"מ על 160 ס"מ ואילו הגדולות יותר יכולות להגיע גם למידות של 120 ס"מ על 200 ס"מ. שיקולים נוספים בבחירת אמבטיה קשורים בסוג ההתקנה שיכול להיות אחד מהבאים:

  • התקנה שקועה - בשיטה זו האמבטיה שקועה ברובה בתוך הרצפה ועל כן אין צורך "לטפס" לתוכה כאשר מעוניינים להשתמש בה. היתרון הוא עיצובי אך גם בטיחותי.
  • אמבטיות פרי סטנדינג - אמבטיות אלו נשענות על הקיר וניצבות במרכז החדר. המראה שנוצר הינו מיוחד במינו ולמעשה הן מהוות אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין. הן מתאימות לחדרים גדולים ודורשות הכנת צנרת להזנת מים דרך הרצפה ולא מהקיר.
  • אמבטיות פינתיות - מוצמדות לשני קירות ולכן "בולטות" לכיוון תוך החדר. הן מתאימות לחדרי רחצה גדולים יחסית. עבור חדרי רחצה קטנים יש להעדיף את ההתקנה הקלאסית של אמבטיה המתוחמת בשלושת פאותיה בקירות.

ניתן גם להוסיף אלמנטים שונים בתוך האמבטיה כגון מתקן לבקבוקים או דרגש ישיבה יצוק.

כמה עולה אמבטיה איכותית?

טווח מחירים של אמבטיות בישראל הינו עניין שתלוי בסוג החומר הנבחר, כמו גם גודל האמבטיה וסוג ההתקנה. להלן מחירון לדוגמא:

  • אמבטיית יציקה גודל סטנדרט אמייל 2.3 מ"מ - החל מ- 650 שקלים.
  • אמבטיית יציקה גודל סטנדרט אמייל 3.2 מ"מ - החל מ- 820 שקלים.
  • אמבטיה אקרילית קטנה - החל מ- 500 שקלים.
  • אמבטיה אקרילית סטנדרטית - החל מ- 850 שקלים.
  • אמבטיות אקריליות במידות גדולות - החל מ- 1,250 שקלים.
  • אמבטיית פרי סטנדינג - עם רגליי אלומיניום או נירוסטה, החל מ- 2,500 שקלים.

כמובן שלמחירים אלו יש להוסיף את עלויות ההתקנה, כאשר שינויים נדרשים בצנרת עשויים לייקר את העבודה.