אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הונאה חדשה מופצת בבעיצומם של ימים אלו ברשת המסרים וואטסאפ, וזאת במטרה להשיג גישה למכשירי הטלפון הסלולרי שלנו. עמוד הפעילות הזדוני מופץ בתפוצה רחבה.

איך זה עובד?

בשלב הראשון מקבל המותקף הודעה לוואטסאפ שלו "מתנה ליום הולנטיין" -זכו במתנה לאהובכם.

בשלב הבא לאחר שהקליקו על הקישור בהודעה, מגיעים לאתר הפעילות, בו מציינים כי יש למשתתף שלושה ניסיונות בלבד לזכות בפרס השווה.

בעמוד הפעילות, מוצגות 12 מתנות. באופן עקבי רק בפעם השלישית נחשף הפרס. הפרס השווה בו זוכים – המהדורה האחרונה של גלקסי – גלקסי S21

אז מה הקאצ'?

כדי לזכות לקבל את הפרס, מתבקש המשתף לשתף את הקישור לפעילות עם 5 קבוצות או 20 אנשי קשר בוואטספ. כך בעצם מסייעים להפיץ את המזימה לתפוצה רחבה של אנשים.

לאחר שבוצעו השיתופים, מקבלים הודעת מזל טוב ופרטים על השלב האחרון שהוא התקנת יישום אותו יש להפעיל לפחות 30 שניות.

כדי לעודד את תחושת הדחיפות, מצויין כי "מבצע זה תקף ל-500 שניות", מה שאמור לזרז את המשתתף להשלים את הפעולות כדי לקבל את הזכות לאסוף את הפרס הנחשק.

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסרים כי: "מבדיקה שערכנו, עולה כי בסוף הפעילות מתבקש המשתתף להוריד קובץ ולהריץ אותו. אותו קובץ עלול לאפשר לתוקף גישה מרחוק למכשיר, להדליף נתונים רגישים וגם לאפשר גישה להתקן קוד זדוני אחר. במילים פשוטות זה אומר גישה של גורם זר למכשיר שלכם ולתוכן שבו".

"כמו תמיד אנחנו נחזור ונעלה את הנושא שאין מתנות חינם. כל פעילות ברשת שמציעה לכם מתנה בתמורה לשיתופים או ביצוע פעולה כלשהי מצדכם, עלולה להתגלות כזדונית ולכן חשוב להיות זהירים", מוסיפים בחברה.