רון חולדאי
רון חולדאיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי הגיב הערב (ראשון) להחלטתו של אבי ניסנקורן לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד לכנסת ברשימה בראשות חולדאי.

"המציאות של הימים האחרונים לימדה אותי שיעור, שכולנו צריכים להפנים: לא להתבשם מסקרים רגעיים. לא להסתפק במפלגות של 15 מנדטים לאחד, או חמישה מנדטים לאחת. לא להמר על אחוז החסימה.
על כולנו לשמור על קשר עין עם המטרה – החלפת השלטון", אמר חולדאי.

חולדאי קרא לאחד את מפלגות השמאל במטרה להפיל את שלטון הימין. ''הדרך להחלפת השלטון כרוכה בהתמודדות פוליטית גם בתוך המחנה שמעוניין בהחלפת נתניהו. צריך לייצר התארגנות מפלגתית אחת גדולה, או לכל היותר שתי מפלגות בינוניות. קורא לכל חבריי במחנה המרכז-שמאל – בואו נעשה את הדבר הנכון, יש רק דרך אחת לנצח - ביחד''.

כאמור, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הודיע לרון חולדאי על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, שבועות ספורים לאחר שחבר למפלגתו.

ניסנקורן פרסם פוסט בו הסביר את הצעד בו נקט, "אני איש ציבור תקופה ארוכה. אני לוקח היום פסק זמן. בכל תפקידיי הציבוריים עמדתי על ערכיי ונאבקתי עבורם. כשר משפטים וכחבר כנסת מנעתי פגיעה חמורה בעצמאות שומרי הסף ובמעמד השופטים. מנעתי פוליטיזציה מסוכנת של מערכת החוק והמשפט. גם כשהמאבק היה כרוך במחיר אישי, לא סטיתי מהדרך ולא התקפלתי מול הניסיונות לחבל ולהחליש את יסודות שלטון החוק".

"בה בעת, בהחלטות רבות כשר משפטים חיזקתי גם את זכויות הפרט והאזרח. נאבקתי באפליה ובגזענות, קידמתי את השיוויון המגדרי, את זכויות הקהילה הגאה ואת השיוויון בין כל אזרחי ישראל", הוסיף.

לדבריו, "גם בתפקידי הקודם כיו"ר הסתדרות, שמתי את השיקול הערכי בראש סדר העדיפויות. נאבקתי והבאתי להישגים למען צמצום פערים בחברה - העלאת שכר המינימום באלף ש״ח, שיפור קצבאות הנכות והסיעוד, צמצום מספר עובדי הקבלן ושיפור זכויותיהם, קיצור שבוע העבודה, שילוב אנשים עם מוגבלות ועוד".

"הבחירה במפלגת הישראלים היתה אידיאולוגית במטרה לקדם את אותם ערכים", הדגיש ניסנקורן. "אני מעריך את רון חולדאי ואת כל המועמדים ברשימת הישראלים. עם זאת, כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנו ריבוי מפלגות ומועמדים, מותר גם לדעת לזוז הצידה ולקחת פסק זמן. זה מה שאני עושה היום".

"אני אמשיך לסייע ככל יכולתי במאבק נגד השחיתות, הפילוג וההסתה, ולמען כלכלה חברתית ודמוקרטיה יציבה", חתם.