גוש עציון
גוש עציוןצילום: דובר צה"ל

בעקבות התגברות ניסיונות הדקירה של מחבלים נגד לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון, וסיום מוצלח של האירועים בצומת גיתי אבישר בשומרון ביום שלישי שעבר ובצומת גוש עציון הבוקר, בהם יצאו הלוחמים ללא פגע והמחבלים חוסלו, חודדו ההנחיות בחטיבות החי"ר.

באחת מחטיבות החי"ר הפיצו המפקדים את סרטון הפיגוע היום בגוש עציון, ודרשו מכלל הלוחמים לצפות בסרטון ומהמפקדים הזוטרים לבצע הסברה לכלל הלוחמים עד מחר (שני).

בהנחיה כתבו המפקדים: "מי שבא לדקור חייל - דינו נטרול", תוך זהירות מהשימוש במילה "חיסול" או "הריגה". לוחמים זועמים שקיבלו את הפקודה התמוהה, פנו לארגון תורת לחימה, הפועל לקידום צה"ל כצבא יהודי מנצח ותהו: "זה מה שקיבלנו הבוקר מהפיקוד בחטיבה. ההנחיה לכוחות בשטח: מחבל שבא לרצוח אותנו - דינו נטרול. למה לא כותבים ירי על מנת להרוג?".

לפני שבועיים ערכו בארגון כנס לאנשי מילואים בנושא הוראות הפתיחה באש. סא"ל במיל' ירון בוסקילה, חבר 'הביטחוניסטים' אשר כיהן כמג"ד וקצין מבצעים באיו"ש, שיתף את המשתתפים באירוע בו קצין פרקליטות צבאית עצר מפקד אוגדה (תא"ל) שהשתמש במילה 'להרוג' בתדריך לפקודיו, והורה לו לבטל מינוח זה, ולתקנו למונח 'לנטרל'.

לדברי בוסקילה, האירוע המחיש תופעת רוחב על פיה קציני צה''ל, גם הבכירים שבהם חוששים מהמשפטנים בתוך הצבא, ונאלצים לבחור ב'מותר', לשיטתם, במקום בצורך המבצעי והביטחוני אל מול המחבלים.

האלוף במיל' וח"כ עוזי דיין הרצה אף הוא מנסיונו כסגן הרמטכ"ל וכאלוף פיקוד המרכז לשעבר על החובה המבצעית והמקצועית להרוג מחבלים, ולא רק "להסיר את הסכנה".

בארגון תורת לחימה מסרו לערוץ 7: "יש להוציא את הפוליטיקלי קורקט מהקנה של הרובים בצה"ל. הלקסיקון הנכון לצבא החפץ בחיים, בהכרעה ובנצחון הוא אחד: מחבל דינו מוות. מחבלים צריך להרוג."