המתחם המשופץ
המתחם המשופץצילום: מועצה דתית רעננה

המועצה הדתית בעיר רעננה סיימה את שיפוץ מתחם הנגישות במקווה הנשים ברחוב הרצל הכולל בור טבילה ומספר חדרי הכנה ששופצו במסגרת תקציב נגישות מיוחד שהושג מהמשרד לשירותי דת.

בשבועיים האחרונים נעשים תיקונים אחרונים לקראת פתיחת מתחם הנגישות. לפני הפתיחה ביקש יו”ר המועצה הדתית רעננה, אריה פרידמן, לוודא כי מעבר להתאמת המתחם לכללי הנגישות הקבועים בחוק יקבל המתחם גם את אישורה של אישה בכיסא גלגלים שתוכל לבדוק את כל המתקנים “בגובה הכסא”.

פרידמן פנה לחברתו, חברת מועצת העיר לשעבר בלה צור המתניידת באמצעות כסא גלגלים מאז ילדותה וביקש ממנה לסייר עימו במתחם ולחוות את דעתה.

פרידמן סיפר: “השקענו זמן וכסף בהקמת מתחם נגישות עבור נשים בעלות צרכים מיוחדים ושאלתי את עצמי האם יש לי, או לאחראית המקוואות, את היכולת לאשר את המתחם. לא רציתי רק לעשות 'וי' ושיהיה כתוב שקיימנו שיפוצי נגישות. רציתי תוצאה אמיתית – נגישות בפועל ולא רק 'על הנייר'. לוודא שנכה המבקשת לטבול אכן תוכל לקבל שירות מלא המותאם לה. פניתי לבלה צור איתה כיהנתי במועצת העיר לפני קדנציה וביקשתי את עזרתה”.

בימים הקרובים יסתיימו התיקונים האחרונים וברגע שיפתח המתחם לפעילות תוכל טובלת המסתייעת בכיסא גלגלים להגיע מהחנייה הייעודית לנכים דרך חדר הכנה נגיש מרווח ומודרני הכולל את כל האביזרים הנדרשים למוגבלי תנועה ועד לבור טבילה המונגש באמצעות מנוף ייחודי המוריד את הטובלת ישירות לבור – על פי כללי ההלכה.

את המתחם החדש תכנן האדריכל מורשה הנגישות תומר זבולוני שליווה את הפרויקט לאורך כל שלבי הבנייה וההתקנה. החברה הקבלנית המבצעת, רם יגל בע”מ, זכתה במכרז לאחר שהוכיחה ניסיון רב בהקמה ובשיפוץ מקוואות.

כל עבודות השיפוץ בוצעו תחת פיקוח הלכתי צמוד וקפדני של הרב שניידר מהמרכז לטהרה שמונה על ידי רב העיר, הרב יצחק פרץ, כמינוי אישי ללווי התהליך מתחילתו ועד סופו.

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים': "אנו מברכים את המשרד לשירותי דת על התמיכה בהנגשת המקוואות עבור נשים עם מוגבלות. לפני כ-3 שנים ארגון 'עתים' פנה למשרד לשירותי דת והצבענו על הצורך להנגיש מקוואות רבים ברחבי הארץ, התקציב הושג במאמץ משותף עם המשרד לשוויון חברתי, וכעת ציבור הטובלות יכול ליהנות מפירות התהליך הזה. זוהי בשורה משמחת עבור ציבור הטובלות ברעננה ובמדינת ישראל כולה".