"לכל אחד נשבר הלב לפחות פעם בחיים", אומר אופיר זקס, מוזיקאי בוגר ''מזמור'' ומלמד בבית הספר.

"לי הוא נשבר פעמיים", הוא מעיד על עצמו ומספר שזה היה הרקע לכתיבת שירו, ולשורה הכל כך זועקת בו - "אלוקי, עזור לי להבין שאתה לידי". "היא הייתה הדבר שהכי רציתי", מסביר זקס את הזעקה שבשיר, "למרות שעמוק בלב ידעתי שזה לא אמיתי".

וזה נגמר. בלי דרמה. "אמרנו שנישאר ידידים אבל מבפנים הלב נשבר, ולב שבור זה לילות ללא שינה ולא לצאת מהמיטה", הוא משתף. "זה לשנוא את המשפחה שלך, את ההורים שלך ואת החברים שלך", הוא ממשיך. "לשנוא את עצמך יותר מהכול, ואמן תישארי לבד לנצח... זה חרדות ודיכאון וזה לחשוב שאתה תישאר לבד לנצח".

"מהלב השבור שלי יצאו שני דברים טובים – ידעתי מה אני רוצה למצוא באשתי, והשיר הזה", הוא אומר. וזקס, שנשוי היום באושר ואב לילדה, מסתכל עליו כעת מזווית אחרת - "השיר הזה היה גנוז לשבע שנים, מודחק, כואב מדי מכדי לגעת. לפני שנה ישבתי באולפן עם מושיק לנדאו, המפיק המוזיקלי שלי, והשמעתי לו שירים שלי - חדשים יותר וחדשים פחות, אבל הוא זכר שיר אחד ישן שהקלטתי בישיבה התיכונית. הקלטתי אז הרבה שירים, אבל השיר הזה נכנס לו ללב, והבנתי שעבר מספיק זמן, ושאולי השיר הזה יספק ביטוי לכאב של הלבבות השבורים שעדיין שם בחוץ".

את הקליפ המושקע בו נראה זקס מלקט אבנים לצורת עין, צילם גיל וולפסון חברו, כשהם נעזרים גם ברחפן, שטס מלמעלה על רקע נופיו של מדבר יהודה. "זה היה אולי קצת שאפתני מצידי לתסרט קליפ לשיר שחיברתי, אבל זו הפעם הראשונה שאני יודע בדיוק איך אני רוצה שהכל ייראה", מעיד זקס על הקליפ. הוא גם אינו שוכח לפרגן לאלו שהיו מאחורי הקלעים - אחותו עדי שביימה את הקליפ, ואשתו גילה שנשארה לשמור על הקטנה בבית.

כשאני שואלת אותו על העין שיצר בעזרת האבנים שליקט, הוא מזכיר את סיזיפוס אבל מוסיף שהמטרה שלה היא כפולה - "יש בשיר שורה שאומרת: 'והעיניים מתרוצצות להביא עוד פסל, עוד תמונה'. כלומר בעיניים יש משהו שבא מהחטא, וזה אמנם מונומנט קצת שלילי, של חטא, אך בכל אופן נוכח".

"אך העין גם מופנית למעלה - ויש כאן מעין תפילה שהקב"ה יראה אותי, ושאצא מהמצב הזה. וגם שאני במרכז של הוויה מסוימת מבחינתו. זה דימוי מאד עוצמתי שהולך איתי ומשלים את השיר".