עטרות
עטרותצילום ארכיון: המשרד להגנת הסביבה

השר לשעבר זאב אלקין, מועמד ''תקווה חדשה'' לכנסת, הגיב לדיווח ב"ישראל היום" ולפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה מוכן לקדם את הליכי האישור של השכונה היהודית החדשה בעטרות שבצפון ירושלים, אם המפלגות הקטנות בימין יתאחדו לרשימה אחת.

''ומה יקרה אם בצלאל ״העקשן״ יסרב להתאחד עם בן גביר? אז נתניהו לא יאשר בניה בירושלים?", שאל אלקין, ''ואני חשבתי לתומי שקידום בניה בירושלים, בירת ישראל, הוא ערך חשוב מאוד בפני עצמו. גם זה הופך לפוליטיקה זולה. חבל''.

בישראל היום דווח כי ההסכמה של נתניהו לבנות בעטרות תבוא "בתמורה" לאיחוד כוחות פוליטי בימין האידיאולוגי, בדמות ריצה משותפת בבחירות הקרובות של "הציונות הדתית" בראשות סמוטריץ', לצד הבית היהודי, וכן החתימה של עוצמה יהודית ונעם על ריצה משותפת, אתמול.

בסביבת נתניהו חוששים שאם סמוטריץ' והבית היהודי מצד אחד ועוצמה יהודית ונעם מצד שני - ירוצו כל אחת בנפרד, קיימת סכנה ששתיהן לא יעברו את אחוז החסימה, עניין שיקשה מאוד על נתניהו להרכיב קואליציה.

ח"כ איילת שקד (ימינה) הגיבה: ''אם יש אפשרות לבנות, תבנה, אל תתנה תנאים, בשביל זה יש את ביידן''. ח"כ יועז הנדל אמר כי מדובר ב''אידאולוגיה מסוג חדש. נתניהו יבנה בירושלים רק בתנאי שבן גביר וסמוטריץ יתאחדו. ואם לא אז אפשר לוותר''.

השכונה היהודית החדשה בעטרות תוכננה על ידי משרד השיכון, ומיועדת לכ־9,000 יחידות דיור. אם תאושר, היא עתידה לקום ברובה על שטח שדה התעופה הישן בעטרות שהושבת בעת האינתיפאדה השנייה.