נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

חבר הכנסת נפתלי בנט, לשעבר שר הביטחון, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על הדרך בה הוא מתכוון להרכיב ממשלה ועל האופן בו יש לטפל במגפת הקורונה.

למרות מצבו בסקרים בנט לא מאבד תקווה לעמוד בראש הממשלה, "אני חושב שיש סיכוי לא מבוטל, אני באמת מבין את המציאות ורואה שאנחנו כן במגמת התחזקות כי יותר אנשים רואים את הדבר הזה. בבחירות האלה אני לא רואה חלופה, אני לא יודע איך יוצאים מהברוך הזה חוץ מאיתנו", והוסיף: "אני במרחק 4 מנדטים מהיכולת להקים ממשלה".

בנט הסביר מדוע לדעתו הוא היחיד שיכול להרכיב ממשלה: "זה לא קל אבל אנחנו המפלגה היחידה שלא מחרימה ולא מוחרמת, ויש לנו יכולות פוליטיות בלתי מבוטלות. בסוף אתה צריך לשבת ולייצר מכנה משותף ואני חושב שיש לי את היכולת לייצר מכנה משותף עם מספיק מפלגות".

כמו כן, הבהיר: "ימינה לא תמליץ על נתניהו או מועמדים אחרים, אלא עליי. אנחנו מביאים אנשיי עשייה ולא עוד פוליטיקאים משומשים ובאים לעבוד. אני יכול לחבר את כל המפלגות שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית, כל מי שיתחבר לרוח של מה שאני מנסה לעשות פה".

הוא הסביר מדוע לדעתו המשימה החשובה ביותר היא להוציא את מדינת ישראל ממשבר הקורונה: "מתחילת החודש נפטרו 1,400 ישראלים מקורונה ומתחילת החודש נסגרו כמה עשרות עסקים. אני מציע תוכניות מאוד מדויקות. בואו נתמקד באיך יוצאים מהקורונה כי הממשלה הזאת קלולס ואין לה שום תוכנית, בואו נראה איך מייצרים גן עדן לעסקים קטנים, למגזר הפרטי, כדי שייווצרו פה מקומות עבודה כי הממשלה לא יודעת לעשות את זה'".

בהמשך, הביע את דעתו של ההפרות במגזר החרדי: "בהתנהלות שלו נתניהו הפך את החרדים משותפים לבעלי הבית של המדינה, כשארכיב את הממשלה נהפוך את זה בחזרה, אנחנו נהיה בעלי הבית הממשלה עצמה והם השותפים. במקום להיות באובסס יום וליל על מה קורה בבני ברק בואו נתמקד בלנקות את נתניה, את באר שבע, תל אביב ,רמת גן, ראשון לציון. אני מציע לבני ברק להפוך לירוקה. לא רוצים? לא צריך, אבל אף תושב מעיר אדומה לא נכנס, זו עבירה עם אחריות פלילית ודינה חצי שנת מאסר. שם אני מקפיד על אכיפה".

"כולם אחרי הבחירות מאכזבים"

יו"ר ימינה טען כי יש לפעול למיגור הקורונה באופן דיפרנציאלי, והסביר: "אל מול החלופה שכל המדינה סגורה בוודאי. היום כל הגנים סגורים, כל בתי הספר סגורים, כל המסחר סגור אז בתקופת הביניים של 20-10 יום לא ייכנסו מערים אדומות לערים ירוקות, למעט חריגים. תוך בערך 10 ימים תהיה כזאת תחרות בין כל הערים בארץ, חוץ מכמה ערים שמחליטות שיותר חשוב להן חתונות ולא יודע מה. סוף-סוף יהיה מצב שצדיק וטוב לו, שאנשים בערים ירוקות מרוויחים מזה".

בהמשך, התייחס לאמירות חריפות שאמר אביר קארה ממפלגתו לפעילה לשעבר בתנועה 'אני שולמן'. לפי הפרסומים הוא הטיח בה: 'תחלקי עליי ואני בועט לך בראש'. על כך אמר בנט: "התכתובות ישנות, כי עכשיו בן האדם נכנס ואני מסתכל מה הוא עושה ומה שהשולמנים עושים בפועל כולל אביר קארה עצמו. אני יכול לקבל ביקורת על התבטאויות אבל אני שופט אדם על מכלול הדברים ובמכלול הדברים השולמנים ואביר קארה עזרו לעשרות אלפי בעלי עסקים בשנה הנוראה הזאת ולפני. לא כולם נולדו עם כפית כסף ביד, הבן אדם מגיל 12 עובד כדי לפרנס את אמא שלו חולת הפוליו. נכון, אנחנו לא מושלמים אבל אני גאה שיש לי אנשים שנלחמים למען העצמאים, למען עם ישראל".

עוד הוסיף ואמר: "לאנשים יש פגמים, הם לא משולמים כי הם באים מעשייה. יכולתי למחזר פוליטיקאים מלפני 30-25 שנה שלא עשו כלום בחיים שלהם ועכשיו יצרו אסופת מפלגות. גם אני מלא שגיאות ותקלות כי אני בזירה כאיש הייטק, כבעל עסק ויזם ומי שעושה שוגה. סער מביא את שר המים, באמת איזה יופי. מה הם עשו בשנה האחרונה? מה גדעון סער עשה בשנה האחרונה למען עם ישראל? הערך העליון היום במדינת ישראל לא לעזור לעם, לא לפתור בעיות, רק להבטיח הבטחות. אחד מגלח את השפם, השני נשבע והשלישי חותם על הצהרה מגוחכת - כולם אחרי הבחירות מאכזבים. הנה יש פוליטיקאי שקוראים לו נפתלי בנט שאומר את האמת".

בנט הבהיר כי בכוונתו להחליף את נתניהו, אך נמנע מלהגיד מפורשות שלא יישב בממשלת נתניהו:
"אני חושב שבעבר הוא עשה דברים טובים אבל הגיע הזמן להיפרד ממנו, אם הציבור ייתן לי את הכוח זה יקרה. הוא כשל כישלון נוראי. אני נאבק בדמוקרטיה ואני בא לציבור ואומר לו – 'הנה התוכניות, אני מתכוון להחליף את בנימין נתניהו לא כי הוא רשע אלא כי הוא נכשל, ובגלל הכישלון הוא צריך ללכת הביתה. אני אעשה את מה שאני יכול אבל זה תלוי במנדטים".

תגובת תקווה חדשה: ''בנט עבר לעבוד בשביל נתניהו גם בהשמצות. הצבעה לבנט - היא הצבעה לנתניהו. ישראל זקוקה להנהגה חדשה. רק הצבעה לתקווה חדשה - תביא להחלפת השלטון''.