ח"כ אלי אבידר
ח"כ אלי אבידרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציג את המתווה שלו להקמת ממשלה, ותקף את ההנהגה החרדית ואת התנהלותו של בני גנץ.

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס לדברים, וניתח את המפה הפוליטית. כשנשאל איך הוא היה מתמודד עם התנהלות החרדים הסביר כי היה יוצר פרוטוקולים מסודרים של התנהלות מולם, ודואג להעלות את האמון בממשלה.

ח"כ אלי אבידר הביע את דעתו באשר להפרות החוזרות ונשנות בקרב קבוצות במגזר החרדי, ולמסעות הלוויה ההמוניים שנערכו אתמול בבירה: "אני חושב שהמצב הנוכחי יביא לשינוי במערכת הפוליטית במדינת ישראל. כולם רואים שאנחנו נמצאים כבר בסגר השלישי בגלל הפוליטיקאים החרדים.

''נתניהו לא היה מסוגל להפעיל את תוכנית הרמזור מאחר ואמרו לו 'אתה לא תסגור את הערים שלנו, אנחנו לא ניתן את זה'. הוא נכנע להם, לליצמן לדרעי ולגפני כל הזמן".

לכן ישראל ביתנו תומכת בטיפול דיפרנציאלי בהתפשטות הנגיף: "איפה שיש תחלואה תטפל, הוא לא פתח את הבדיקות, הוא לא העביר את זה לניהול חודשים של פיקוד העורף, הוא הכניס מטוסים מברוקלין, ומה קרה בדובאי?" לו הדבר היה תלוי בו - "הייתי יוצר פרוטוקולים להתנהלות. זה היה באוויר הפתוח, בחיים לא הייתי מאפשר לכולם להצטופף בצורה כזאת. מה היה קורה בבלפור אם היו מצטופפים ככה? הייתי מעלה את רמת האמון בממשלה, מקיים הידברות עם ראשי הציבור החרדי מהיום הראשון, מכניס כוחות משטרה כדי שינתבו את התנועה".

הוא אף התייחס לדברים הקשים שאמר קודם לכן תנ"צ עופר שומר, על כך שהמשטרה בחרה שלא להתעמת באופן ישיר עם החרדים משום החשש שהדבר יוביל לשפיכות דמים. אבידר תהה: "זה או לפגוע ולהרביץ, להפעיל מכת"זיות או לא לעשות כלום? אנחנו לא בעולם בינארי, אין 0 ו-1. זו חשיבה שנתניהו מנחיל לנו הרבה שנים, אין דבר כזה".

בהמשך, התייחס למצבה של המפלגה בסקרים האחרונים, שזוכה ל-8-7 מנדטים בלבד. הוא הסביר כיצד בכל זאת ניתן יהיה להקים ממשלה בלי נתניהו והמפלגות החרדיות: "יש יותר מ-80 מנדטים שיכולים להקים ממשלה נקודה. יש את מרצ, העבודה, ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה וגדעון סער. בנט יישב עם נתניהו בכל סיטואציה, ברגע שהציעו לו להיות שר ביטחון הוא קפץ פנימה. אז הציבור צריך לקבל החלטה למי הוא נותן את המפתחות. כולם יכולים להגיע למסקנה שחייבים להחליף את השלטון הקיים, שאי אפשר להמשיך עם הברדק הזה. אנחנו בסגרים בגלל הפוליטיקאים החרדים ובגלל האינטרסים המשפטיים של נתניהו". עוד הוסיף כי ישראל ביתנו תמליץ על בעל מספר המנדטים הרב ביותר.

הוא מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של הממשלה הנוכחית, וטען: "צריכה להיות אחריות של המפלגות להחליף את השלטון הקיים. השלטון הנוכחי פשוט הורס את המדינה. בנט שכל הזמן מתהדר בעצמאים הוא חלק ההרס, הוא הצביע בעד הכנסת הטכנולוגיה של השב"כ לטלפונים שהכניסה כמעט מיליון איש שלא לצורך, הוא הצביע בעד הסגרים ובעד דברים שלא עזרו לעצמאים. צריך להסביר איך יוצאים מהמשבר האסוני הזה וזה בכך שמגדירים נתניהו לא יהיה והמפלגות החרדיות לא יהיו, והוא לא מסוגל להתחייב".

באשר להארכת הסגר, אמר אבידר: "נתניהו מנסה להגיע ל-8 בפברואר, למה? כי ביום שני יש משפט. הסגר לא נאכף במקומות שהוא צריך להיאכף, הוא לא נותן פתרון במקומות שיש מרכזי תחלואה, הוא סגר פוליטי, אסור להמשיך אותו כי זה הורס את המדינה"