כיצד לבחור סכינים?
כיצד לבחור סכינים?יח"צ

מעוניינים להיכנס לתחום הבישול? אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לשים אליו לב הוא הסכין שאתם מתשמשים בה. אולי ממבט ראשון זה נשמע קצת טריוויאלי, אבל אופן חיתוך המזון הוא אחד הסודות המשמעותיים ביותר של עולם הבישול. כדי להיווכח בכך, קחו סכין רגילה ונסו לחתוך פטרוזיליה, ירקות או בשר. לאחר מכן, קחו סכין שף מקצועית וחתכו שוב את אותם הרכיבים. בדרך זו תוכלו לראות את ההבדלים שבקלות החיתוך ותוצאות החיתוך שמתקבלות, שישכנעו אתכם לרכוש סכיני שף טובות ואיכותיות.

קבלו 5 טיפים לבחירת סכיני שף איכותית

מחפשים את סכין השף הראשונה שלכם כדי להרשים את האורחים? החלטתם לקחת את תחום הבישול צעד אחד קדימה? סכיני שף מגיעות בגדלים ובסוגים שונים, והמטרה היא לבחור את סכין השף המתאימה ביותר עבורכם:

האורך הנכון של הלהב.

אורך הלהב המומלץ של הסכין נע בין 15 ל-20 סנטימטרים. להב קטן מאורך זה עלול להקשות על עבודת הבישול ולהוביל לעבודת חיתוך בלתי מדויקת.

משקל הסכין.

בעוד הסכינים המערביות נחשבות לכבדות יותר, משקלן של סכיני שף תוצרת מזרח קל יותר. אנשים שמבשלים לא מעט כבר יודעים לזהות אם נוח להם לעבוד יותר עם סכין קלת משקל או סכינים כבדות המאפשרות חיתוך מדויק.

סוג הסכין המועדף.

כאשר בוחרים סכין, חשוב לשים לב לבחירת הסוג המתאים. לדוגמה, יש סכינים המיועדות יותר לקילוף ירקות או חיתוך תבלינים הן בעלות להב מעוגל כלפי מטה. סכינים אחרות משמשות לחיתוך דגים ויש סכינים שבאמצעותן קל יותר לחתוך בשר, שכן הלהב שלהן הוא משונן ודמוי מסור. בתור מתחילים, אפשר ללכת על בטוח ולבחור בסכין שף איכותית המתאימה לכל השימושים כמעט.

כמה אתם מוכנים להשקיע בסכין.

מחירה של סכין השף משתנה בהתאם לסוגה והאיכות שלה. חשוב לבחון את התקציב העומד לרשותכם, ומצד שני כאשר אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בתור שפים מקצועיים, אסור להתפשר על איכות. כי אחרי הכול, איכות הסכין משפיעה על איכות המנות שאתם מכינים.

חברה אמינה.

אחד הדברים המשמעותיים שכדאי לשים לב אליהם הוא החברה שממנה אתם רוכשים את הסכין. מומלץ לרכוש סכיני שף מחברה מוכרת ואמינה הנושאת באחריות על ייצור הסכינים, חברה שאליה אפשר לפנות במקרה של שאלה או בקשה.

לתחזק את הסכין

לאחר שבחרתם את סכין השף המועדפת עליכם, חשוב להבין כיצד מתחזקים את הסכין ולקרוא בקפידה את הוראות היצרן וללמוד על הטיפול בסכין. מעבר לכך, קיימים כמה כללים שיעזרו לכם לשמור על הסכין בדרך טובה יותר. דבר ראשון, רובנו נוטים להניח את הסכין במגרה עם שאר הסכום לאחר שימוש. ובכן, במקרה של סכין שף מומלץ להימנע מכך, שכן החיכוך של להב הסכין בכלי מתכת אחרים עלול לשחוק אותו. במקום זאת, ניתן לרכוש סטנד מיוחד לסכינים או מגנט סכיני שף. אם בכל זאת אין ברירה ואתם נאלצים להחזיק את הסכינים במגירה, קיימת אפשרות לרכוש כיסוי מיוחד לסכינים. מבחינת השחזה, חשוב להתאים לכל סכין את אבן ההשחזה שלה. כך ניתן לשמור על החדות של הסכין לאורך זמן ולהינות משימוש יום יומי איכותי.