חיסוני מודרנה בדרך לרש''פ
חיסוני מודרנה בדרך לרש''פצילום: דוברות מתפ"ש

2,000 מנות חיסון של חברת מודרנה הועברו היום (שני) לרשות הפלסטינית, מתוך 5,000 המנות שאושרו על ידי הדרג המדיני בהתאם להמלצות שר הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

העברת מנות החיסון התבצעה הבוקר במעבר ביתוניא.

זו הפעם הראשונה שבה ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית כמות משמעותית של חיסונים, לאחר שהועברו עד כה לרשות כ-100 חיסונים עבור מקרים הומניטריים בלבד.

בישראל אובחנו אתמול 5,140 חולי קורונה חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות הוא 9.7%. מניין החולים הקשים עומד על 1,140 ומספר המונשמים הוא 315. מאז פרוץ המגיפה נפטרו בישראל 4,796 בני אדם לאחר שחלו בקורונה.

נכון להבוקר, 3,081,162 ישראלים התחסנו במנה ראשונה ו-1,790,121 התחסנו במנה שנייה.

אמש בחצות החליטה הממשלה להאריך את הסגר בחמישה ימים נוספים, עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר. ביום רביעי תתכנס הממשלה פעם נוספת ותדון האם יש צורך בהארכה של הסגר.

בנוסף, אישרה הממשלה את הארכת סגירת הכניסה לישראל והיציאה ממנה, למעט חריגים, עד ליום ראשון ה-7 בפברואר בחצות.

כמו כן, אישרה הממשלה הקמת ועדה לאישור בקשות להגעה לישראל זאת מסיבות הומניטריות ומסיבות מיוחדות (ועדת חריגים), בתקופה בה מתקיימות הגבלות כניסה לישראל. בראש הוועדה יעמוד השר יובל שטייניץ. הוועדה תורכב מנציגי משרדי הפנים, החוץ, הבריאות, התחבורה, התפוצות והעלייה והקליטה.

בנוסף תחול חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, החל מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21. בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג.