ישיבת בני עקיבא
ישיבת בני עקיבאצילום: ללא

חיבור התלמידים אל הקודש והתורה היא משימה שבכל ישיבה מתמודדים איתה.

בישיבת בני עקיבא "חץ" נווה הרצוג שמים בכוונה מטרה גבוהה, להכשיר את דייני העתיד. הישיבה פתחה תוכנית דיינים צעירים והתלמידים נחשפים לסוגיות הלכתיות ברמה הגבוהה ביותר. כל זאת, ללא ויתור על לימודי חול ברמה גבוהה וגיבוש חברתי.

הרב עותניאל מנצור ראש חטיבת ביניים בישיבה, ספר לנו קצת על מטרת התוכנית וחשיבותה?

לתלמיד הממוצע שעולה לכיתה ז' מאתגר להתחבר ללימוד הגמרא המופשט. אנחנו שואפים שהתלמיד יתחבר לגמרא ואל עולם התורה, לכן בתוכנית "הדיינים הצעירים" התלמידים לומדים סוגיות שונות עד להיבטים ההלכתיים המעשיים שלהן, ממש כמו שדיין נדרש לעשות. אנחנו רואים שזה מחבר את התלמידים אל התורה וגורם להם לרצות להעמיק עוד ועוד.

איך מעניקים גם דרך הזום רמה תורנית גבוהה?

כל בוקר נפתח בזום לכל תלמידי החטיבה, הם מקבלים הרצאות קצרות של 20 דקות על נושאים אקטואליים ואז עובר כל תלמיד לכיתה ולשיעור שלו. דיינים, אנשי חינוך, רבני ערים, מפקחים וכל אדם שעוסק בתחום חינוכי-תורני מוזמן להעשיר את עולמם של התלמידים. כך התלמידים נחשפים לאנשי תורה וחינוך ובנוסף זה מכניס אותם לפוקוס ומזכיר להם שהם ביום לימודים, גם אם קצת אחרת. למעוניינים, בכל הסגרים אנו קיימנו ומקיימים בזום "בית מדרש ערב". תלמידים רבים נכנסים כי זה כבר טבעי להם והם מחכים ללמוד תורה מבחירה ומרצון.

אמרת לי שהתלמידים רואים בישיבה בית, מה הופך אותה לכזו?

לישיבה יש תהליך מיון וקבלה ובכל החטיבה לומדים 140 תלמידים, כך שכל אחד זוכה ליחס אישי. היבט נוסף שמקנה תחושה ביתית הוא שלתלמיד יש אפשרות לבחור וללמוד את אשר נפשו חושקת. אנו מציעים למי שמעוניין לימודי רמב"ם, תנ"ך ומשנה יומיים, למרות שזה בהפסקות, תלמידים רבים מגיעים.

גם בלימודי החול הישיבה מציעה תוכניות מיוחדות?

בוודאי, יש לנו תוכנית מדעית מיוחדת עם מכון ויצמן שכוללת מספר ימי שיא בשנה במכון. התלמידים נחשפים לתחומי מדע מגוונים מבכירי המדענים במדינה. יש גם תוכנית רובוטיקה ומחשבים החל מכיתה ז'. אגב גם בפעילויות חברתיות אנו לא חוסכים: סדר ט"ו בשבט, חידונים בנושאים שונים, פעילויות מגוונות דרך הזום וחדרי בריחה, הכול במטרה להשיג אווירה נעימה מגובשת ומשפחתית.

הישיבה ממוקמת בניר גלים, אם התלמידים מתגוררים במקומות קצת יותר רחוקים הם יוכלו להגיע?

בהחלט, יש לנו מערך הסעות מכל האזור. אשדוד, גן יבנה, ק. מלאכי יישובים בשפיר ועוד. אני גאה מאוד שהתלמידים שלנו נחשפים בספסל הלימודים למגוון רחב של חומר אנושי.

במשפט, למה לבוא ללמוד אצלכם? משפחה של תורה ודרך ארץ המובילה למצוינות.

להרשמה לישיבה לחצו כאן איש קשר בישיבה: הרב עותניאל מנצור- 0524700429