מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם אחר הצהריים (שני) דו''ח ביקורת על התנהלות הסיעות בכנסת ב-2018, בזמן הכנסת ה-20, ובפריימריז במפלגות השונות.

המבקר בדק את מפלגות הליכוד, העבודה, הבית היהודי, מרצ וזהות. בין היתר מצא המבקר כי ח''כ ניר ברקת מהליכוד רשם חריגה של יותר מ-200 אלף שקלים מתקרת ההוצאות, לא רשם הוצאות ולא סיפק אסמכתאות להוצאות. הוא נקנס בסכום של 25 אלף שקלים.

בעקבות האירוע הליכודיאדה באילת, המבקר קנס את הליכוד במאה אלף שקלים וקבע שמדובר בתרומה אסורה.

סיעת בל"ד נקנסה ב-25 אלף שקלים, לאחר שבחשבונותיה נכללו הוצאות בעבור קייטנה שארגנה לילדים. לדבריו מדובר בהטבה כספית למשפחות המשתתפים.

גלעד קריב שהתמודד בפריימריז במפלגת העבודה חרג בכ-150 אלף שקלים. חבר הכנסת איוב קרא מהליכוד חרג ביותר מ-120 אלף שקלים. קרא לא הגיש תצהיר מועמד, לא סיפק הסבר לכיסוי גרעון, לא רשם הוצאות ולא ניהל חשבון בנק כנדרש. הוא נקנס בסכום של 22 אלף שקלים.

המבקר מתח ביקורת על שימוש שעשה ראש הממשלה נתניהו במעון ראש הממשלה לטובת כינוס פוליטי במסגרת הפריימריז מול גדעון סער. בא כוח ראש הממשלה הבהיר למבקר כי הדבר נעשה לאחר קבלת יעוץ משפטי אך להבא הוא יימנע מכך.

הסיעות עם הגירעון הגדול ביותר נכון לסוף 2018 הן הבית היהודי עם מעל 20 מיליון שקלים, רע"מ עם 1.4 מיליון שקלים, דגל התורה עם 1.2 מיליון שקלים, אגודת ישראל עם כמיליון שקלים ובל"ד עם כ-420 אלף שקלים.