שלג בניו יורק
שלג בניו יורקצילום: iStock

סופת חורף עוצמתית מכה בימים אלו באזורים נרחבים ברחבי ארה"ב ומביאה איתה כמויות שלג גדולות במיוחד.

הגשמים והרוחות העזות הביאו למדינות רבות להכריז על מצב חירום. בניו יורק וניו ג'רזי הכריזו הרשויות על מצב חירום כאשר הסופה פקדה אותן והביאה מעל 60 ס"מ של שלג.

כמעט 80 מיליון בני אדם במדינות רבות ובהן וושינגטון, פילדלפיה ובולטימור התבקשו לנקוט אמצעי זהירות ולהישאר בבתים במידת האפשר עקב הסופה שפוקדת את האזורים בשעות האחרונות ומביאה רוחות של עד 80 ק"מ לשעה.

בניו יורק נסגרו חלק מאתרי החיסון נגד קורונה מחשש לפגיעה של הרוחות והגשמים העזים. "צפויים שלג כבד, שיטפונות ורטחות עזות בחלקים נרחבים של המדינה. בטיחות התושבים היא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנא עקבו אחר כל ההנחיות הקשורות למזג האויר והשאירו את הכבישים פנויים על מנת לאפשר מעבר לכוחות החירום", ביקש מושל ניו ג'רזי פיל מרפי.

בניו יורק צפויים לרדת עד 55 סנטימטרים של שלג באחת הסופות הגדולות ביותר שפקדו את ניו יורק אי פעם, מה שהביא את ראש העיר ביל דה בלאזיו להכריז על מצב חירום. "סערת החורף הזו תהיה מסוכנת עם שלג כבד ורוחות חזקות. אם אתם יכולים להישאר בבית, אנא עשו זאת ושמרו על הדרכים פתוחות עבור רכבי החירום", הודיע דה בלאזיו.

בוושינגטון, שלא חוותה סופת שלגים כבר שנתיים, נרשמו מעל 10 סנטימטרים של שלג ורוחות עזות, שהביאו אפילו את הנשיא ביידן לדחות ביקור מתוכנן במחלקת המדינה ביום שני.

עם זאת, תמונות משווינגטון הבירה הראו תושבים רבים שהעדיפו לצאת ולהנות מהשלג הנדיר שפקד את המדינה. גם בפילדלפיה התבקשו התושבים להישאר בבתים לאחר שהתחזית צפתה עד 30 ס"מ של שלג שיפקוד את העיר יחד עם רוחות עזות שיגיעו עד 95 קמ"ש. בצפון – מזרח ארה"ב אמורה הסופה להכות בעוצמה רבה במיוחד, כאשר על פי תחזית מזג האויר צפויים עד 45 סנטימטר של שלג. על פי רשויות מזג האויר, הסופה אמורה להיחלש לקראת יום רביעי.