יאיר שרקי
יאיר שרקיחדשות 12

יאיר שרקי, כתב החרדים של 'חדשות 12', השיב היום (שלישי) לכתב החרדי ישראל פריי שדאג "לעקוץ" אותו מעל גבי הטוויטר.

כזכור, פריי התפרסם באחרונה בעיקר סביב תיעוד הפרת הנחיות במגזר החרדי, כשהוא טוען שמפירי ההנחיות הם אינן השוליים של המגזר החרדי אלא המיינסטרים.

לאחר פרסום התיעוד מהלוויית הענק בתחילת השבוע בירושלים, כשרבבות ליוו את הרב משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, אמר שרקי כי "בציבור החרדי עושים את הגזירה השווה של אוויר פתוח מול אוויר פתוח. וכיוון שזו שאלה ערכית בסופו של דבר מה אתה מאפשר באוויר הפתוח, האם אתה מעדיף לאפשר הלוויות או לאפשר הפגנות לנצח תהיה כאן תהום תרבותית פעורה".

היום שיתף פריי תמונה מניחום האבלים בבית הרב סולובייצ'יק ובה ניכר כי לא מקפידים על ההנחיות. "הי שרקי יקר", צייץ פריי. "להלן תמונה אקראית מניחום אבלים בבית הרב סולובייצ'יק, ההוא מהלוויית הענק בירושלים. רציתי לשאול, זה גם בגלל ההפגנות?"

שרקי לא נשאר חייב והשיב לו: "אתה עושה מעשה מכוער מאד. אני מדווח על הפרות רבות במגזר ולא חושב שצריך להציג קבלות למישהו, בטח לא לך. טענתי טענה פשוטה מאד על אירועים באוויר הפתוח מול אירועים באוויר הפתוח, ובשביל קומץ לייקים אתה מנסה להפוך אותי למגן ההפרות כולן. מאכזב ולא קולגיאלי".

"איך הגעת לכיעור וקומץ לייקים? אסור כבר להביע דעה הפוכה?" ענה לו פריי. "בסך הכל מציג טיעון פשוט: אם ההפרות הן לאורך ולרוחב - אי אפשר לבודד אירוע אחד ולטעון כאילו הוא הוכשר בגלל הפגנות. סליחה שאני קיים באמת".

"לא הבעת דעה הפוכה", כתב שרקי. "חיפשת קולב לתלות עליו את תיעוד השבעה אצל הרב סולובייצ׳יק ומצאת אותי. יכולת לצייץ בלי לתייג אותי ובלי להציג אותי כאילו אני טוען שכל הפרה היא בגלל ההפגנות, מה שלא טענתי מעולם. אבל זה היה מביא פחות לייקים".

פריי כתב: "אתה ממש טועה. העלית נושא לשיח. הגיוני להגיב. שום צורך ורצון לקולבים. הימים טעונים. מבין את הרגישות. אולי הגזמת בפרשנות, אולי אני טעיתי. כך או אחרת".