עומדים בתור לסופרמרקט בלונדון
עומדים בתור לסופרמרקט בלונדוןצילום: רויטרס

ד"ר ניל סטון, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים האוניברסיטאי בלונדון, ערך מחקר בשיתוף בית הספר ללימודי היגיינה ורפואה טרופית, בו נמצא כי אחוז הנדבקים בקורונה בקהילה החרדית בלונדון הוא אחד הגבוהים בעולם ועומד על לא פחות מ-65 אחוזים.

המחקר התבצע לבקשת ראשי הקהילה החרדית בלונדון עצמם, שביקשו לבדוק את אחוזי ההידבקות לאחר שנגיף הקורונה התפשט במהירות בקהילה.

לדעת החוקרים אחת הסיבות לאחוז ההדבקה העצום הוא המצב הסוציו-אקונומי והדיור הצפוף של האוכלוסיה החרדית שמביאים לשרשרת הדבקה מהירה. שיעור ההדבקה גבוה במיוחד בקרב מבוגרים ותלמידי תיכון ועומד על 75 אחוזים.

המחקר, שהתבצע בחודשים נובמבר ודצמבר בשנה שעברה, מצביע גם על שיעור הידבקות גבוה ומדאיג בקרב ילדים, כאשר 28 אחוזים מהילדים מתחת לגיל 5 נדבקו גם הם בקורונה וכמעט חמישים אחוזים מתלמידי בתי הספר היסודיים נשאו בגופם נוגדנים לקורונה.

"מיעוטים אתניים ודתיים נפגעו באופן לא פרופורציונלי על ידי נגיף הקורונה ברחבי העולם. הקהילה היהודית החרדית נפגעה קשות מהמגיפה. קבוצת אוכלוסיה זו חולקת מאפיינים דומים עם מיעוטים אתניים אחרים, כולל משפחות גדולות יותר, שיעורי צפיפות ביתיים גבוהים ורמה סוציו אקונומית נמוכה יחסית. חקרנו את האוכלוסייה היהודית החרדית בבריטניה כדי להבין כיצד התפשט נגיף הקורונה בקהילה זו", כתב ד"ר סטון במבוא למחקר.

במסגרת המחקר התבקשו 1800 מחברי הקהילה היהודית החרדית בלונדון למלא שאלון ולעבור בדיקות סרולוגיות על מנת לוודא האם יש בגופם נוגדנים לנגיף הקורונה. לשם ההשוואה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה, אחוז הנדבקים הכללי בלונדון עומד על 11 אחוזים בלבד.

בסיכום המחקר כתבו החוקרים כי "ההערכות הן כי שכיחות הנוגדים לקורונה בקהילה החרדית בלונדון היא בין הגבוהות ביותר בעולם".