אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הסגרים התכופים והתחלואה הגואה, הפוגעים בכל שדרות האוכלוסיה בישראל, פוגעים שבעתיים באוכלוסיית הילדים המיוחדים.

מסגרות החינוך המיוחד אמנם פותחות שעריהן בסגר אבל במתכונת שונה וקצרה בהרבה. עבור הילדים המיוחדים מדובר בשינוי משמעותי ודרמטי לרעה. אנשים 'רגילים' מתקשים לסגל לעצמם שגרת חירום, עבור ילדים מיוחדים הדבר קשה עד בלתי אפשרי.

לצד הקושי המובנה לשלוט על מצוקות אישיות, בא לידי ביטוי הקושי ליזום פעילויות אחרות ולהעסיק את עצמם מבלי להעצים את המתח סביבם בבית ומחוצה לו. ועל הכל גוברת תחושת הבדידות המאפיינת משפחות לילדים בעלי מוגבלויות כל השנה ובתקופת הקורונה היא מקבלת עצימות יתר.

על רקע המצוקה הגואה בקרב הורים לבעלי ילדים מיוחדים, נועד ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי (ש"ס) עם יו"ר ארגון 'לב לרפואה' הרב יוסף גלאס במטרה ליצור מיזמים התנדבותיים לטובת הילד המיוחד בתקופת הקורונה.

"על כך שסגרים יוצרים מתח נפשי עצום ואף פגיעות נפשיות אין חולק. אנחנו מדווחים על כך על בסיס כמעט שבועי בכלי התקשורת. אבל מה שלצערנו לא מקבל מספיק ביטוי הוא מצוקתם של הילדים המיוחדים. לדעתי הם הנפגעים הקשים של הקורונה ויש לעשות הכל כדי להקל על מצוקתם", אמר ח"כ הרב מלכיאלי במהלך הפגישה עם הרב גלאס.

הרב גלאס ציין, "אנחנו מזהים את המצוקה הגבוהה אצל הורים לבעלי ילדים מיוחדים בכל שכבות האוכלוסיה, החרדית, הדתית, החילונית ואפילו הערבית. הילדים הללו משוועים לצאת לפעילות אליה הורגלו לאורך השנה – גם בשעות אחר הצהריים. וזה כמעט ולא קיים בתקופה הנוכחית", אמר הרב גלאס.

"התוצאה הרסנית. אנחנו שומעים על משפחות שכורעות תחת הנטל בהיעדר פעילות התנדבותית בקהילה. בחודשים האחרונים אנחנו בארגון 'לב לרפואה' עושים על מאמץ כדי להקים כמה שיותר קיני התנדבות ברחבי הארץ, בעיקר בערי הפריפריה בדרום שם המצוקה קשה במיוחד בהיבט הזה", אמר.

בשבועיים האחרונים קיים הרב גלאס מספר נופשונים בסופי שבוע באשדוד ובירושלים לטובת הילדים המיוחדים ובעזרת עשרות מתנדבות בערים הללו שהיו לגלגל הצלה עבור ההורים והעלו חיוך של שמחה על פני הילדים המיוחדים.

ח"כ מלכיאלי בפגישה עם הרב גלאס
ח"כ מלכיאלי בפגישה עם הרב גלאסצילום: ללא