הרב נריה זצ"ל
הרב נריה זצ"לצילום: מרכז ישיבות בנ"ע

"זכה מורנו ורבינו הרב נריה זצ"ל ליטול את דבריו הנשגבים של הרב (קוק) ולהעלותם דרך עולם הניגון עד כסא הכבוד...ולמדנו את ניגונו המיוחד הנדרש כל כך כדי להעלות את אור אושרה של המדינה..."

כך מתאר חנן פורת ז"ל את השפעת הניגון של הרב נריה עליו ועל דור הכיפות הסרוגות.

הרב נריה שר מול קהל
הרב נריה שר מול קהלארכיון

הרב נריה שהיום, כא' שבט הוא יום הולדתו. היה משורר בכל נשמתו. הוא ידע היטב את השפעת השירה והניגון על נפשו של אדם ועל כן נהג לשלב את אלו בדרכו החינוכית.

בפתח שיעורו השבועי של חנן ז"ל ב"מוסר הקודש", (במסגרת מכון הרצוג באלו"ש) בשבוע שלאחר פטירת מו"ר הרמ"צ נריה זצ"ל שוחחנו חנן ואני על זיכרונותינו וצערנו על הסתלקותו של הרב נריה. ניכר היה כי לחנן רצון גדול לכתוב את אשר על ליבו ועל כן בקשתי לעודדו לכך והבטחתי לו שאם יגיש לי תוך זמן קצר דברים שהוא רצה לכתוב לזכר הרב נריה, אני אדאג (בהוצאת מדרשת עפרה) להפיק מכך חוברת שתחולק בכנס הגדול שעמלנו על הפקתו לקראת ציון שלושים לפטירתו.

יום הולדת לרב נריה
יום הולדת לרב נריהארכיון

חנן עמד בדיבורו ובשיעור בשבוע לאחר מכן הגיש לי בכתב ידו את דבריו לחוברת בכותרת: "והיה כנגן המנגן". בדברי המבוא מסביר חנן שהוא בחר לתאר את דמות הרב נריה דרך סיפורים על עולם הניגון של הרב נריה, וכך כותב חנן: "בחרתי להתמקד בארבעה סיפורים מעולם הניגון המיוחד של הרב נריה. דווקא הפכים הקטנים מכילים בתוכם אוצרות גדולים ופורטים על נימים שמילים רמות לא תוכלנה להביע".

בהמשך לפעילות הנצחת מורשתו של הרב נריה עם ציון 25 שנה לפטירתו מתוך רצון לחבר את הדור הצעיר דרך עולמו השירתי-הגותי של הרב נריה להגותו של הרב נריה הכרזנו על תחרות הלחנת קטעים מכתיבתו. התחרות נפתחה ביום הזיכרון שלו (יט כסלו) ושלב הגשת היצירות הסתיים בשבת שירה. את שלב ההצבעות אנו פתוחים לכבוד יום הולדתו כא שבט.

הכנו רשימה של כ- 30 אמרות של הרב נריה באורכים שונים שמתוכם יוכלו צעירים המעוניינים להשתתף בתחרות לבחור ולהלחין ולשלוח לנו צילום והקלטה של הביצוע. (תחרות נפרדת לבנות ולבנים). פרס ראשון לזוכים: יום הקלטות באולפן מקצועי והכנת קליפ מיצירתם.

כחמישים צעירים וצעירות נרשמו לתחרות לשלב ההצבעות הגיעו כ20 שירים.

יצירות מושקעות ומרגשות הוגשו ועכשיו תורכם להכיר את יצירותיהם!

מהיום ניתן להיכנס ולהצביע על השיר או שירים שאהבתם.

(על פי בקשת מגישות השירים- הצפיה וההצבעה בתחרות הבנות- לנשים ובנות בלבד)

ניתן יהיה להצביע עד תאריך: מוצאי שבת שקלים, פרשת משפטים ר"ח אדר

במקביל, תתקיים הצבעת חבר השופטים

(בתחרות הבנות: ריקה רזאל (ואן לואן), אודליה ברלין, איילה רייכארט. ולתחרות הבנים: אהרון רזאל, יצחק מאיר, ר' דודי ליבוביץ)

תצביעו ותשפיעו בקישור כאן

סרט מיוחד נערך לכבוד התחרות על הרב נריה כמשורר. ניתן לצפות כאן: