תיעוד התקיפה

תיעוד של תקיפת יהודי בביתו על-ידי ערבים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים הועבר לידי המשטרה, אך החקירה נסגרה ללא מעצרם של החשודים.

עו"ד בלייכר מארגון חוננו אמר כי בכוונתו לבקש את חומרי החקירה על מנת לבחון אפשרות להגיש ערר על סגירת החקירה.

עו"ד בלייכר פירט במכתב את השתלשלות התקיפה: "מרשי שאל את שכניו בעת שעמד בפתח ביתו, היכן השולחן שגנבו שבוע קודם לכן? אירוע שגם כן תועד במלאו, כתגובה לכך החל אחד החשודים לרוץ לעברו של מרשי על מנת לתוקפו. מרשי הצליח לסגור את דלת ביתו אך החשוד שבר בידיו את חלון הדלת על מנת לתקוף את מרשי. מרשי שחש סכנה מידית ה השתמש בתרסיס גז פלפל כדי להרחיק את החשוד ממנו".

בהמשך המכתב מתואר כיצד החשוד התרחק ובעל הדירה פתח את הדלת. חשוד אחר זרק לעברו מסגרת ברזל ענקית שסחב עמו והחל לתקוף את היהודי על פתח ביתו. היהודי נמלט לתוך ביתו ויחד עם אשתו ניסו להימלט מהדלת האחורית לעבר מאבטחים ששוהים בסמוך. בסוף האירוע וכפי שרואים במצלמת האבטחה, החשוד נטל שוב את מסגרת הברזל והשליך לעברם בעת שנמלטו מהמקום.

"בשלב זה הגיע למרבה המזל המאבטחים ששהו בסמוך והצילו את מרשי ואשתו מידי התוקפים. מדובר באירוע חמור אשר סיכן את חייו של מרשי ואשתו בביתם שלהם", הדגיש עו"ד בלייכר במכתבו.

תגובת משטרת ישראל: "כל תלונה המעלה חשד לביצוע עבירה פלילית ואלימות בפרט נחקרת ונבדקת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. תמונת המציאות כפי שהתגלתה לחוקרים מורכבת בהרבה מסרטון או גרסה חלקית המציגה רק חלק מהסיטואציה. מדובר במקרה שבו היו תלונות הדדיות על אלימות האחד כלפי השני, וכל צד שוטח בפני החוקרים את גרסתו וטענותיו. לאחר חקירת המעורבים ובחינת כל הראיות והחומרים הנלווים, הוחלט כי נסיבות המקרה בכללותן אינן מצדיקות העמדה לדין של מי מהצדדים, ולצד זאת שמורה להם זכות ערר כחוק".