הסכם היסטורי בחיפה
הסכם היסטורי בחיפהצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בטקס משולב ששודר במקביל בשתי המדינות שחתמו לא מזמן על הסכם נורמליזציה ביניהן, חתמו היום (רביעי) מועדון הכדורגל של מכבי חיפה ומועדון הכדורגל אל עין מאיחוד האמירויות, על הסכם שיתוף פעולה היסטורי וראשון מסוגו בשלל נושאים.

את הטקס המשולב ששודר כאמור גם באל-עין TV, ערוץ הטלוויזיה של הקבוצה מאיחוד האמירויות, בשל מגבלות הקורונה, הנחו בשיתוף פעולה ת'אמר אסייח מאיחוד האמירויות והשחקנית לונא מנסור ששידרה עבור אוהדי חיפה וישראל.

מדובר בהסכם לשיתוף פעולה ספורטיבי, טכנולוגי ועסקי, כאשר במסגרתו ישתפו המועדונים פעולה בהשאלות והעברת שחקנים, מחלקות נוער, השמה של טכנולוגיות, השתלמויות, מחנות אימון, משחק שלום הדדי, קשרים עיסקיים וכל אספקט עתידי שיבנה בחיזוק היחסים בין המועדונים והבעלים.

למעשה, בזמן שעסקת רכישת 50% מהבעלות של בית"ר ירושלים על ידי שייח' ח'אמד בן ח'ליפה מאיחוד האמירויות נתקל בקשיים רבים וכבר לא עוסקים בו כשזה על סף פיצוץ, במכבי חיפה עושים היסטוריה.

לא רק זאת, אלא שעוד נקבע כי בין שתי הקבוצות גם יתקיימו צמד משחקים היסטוריים, כאשר המשחק באל עין, בו לראשונה קבוצה מישראל תפגוש קבוצה מאיחוד האמירויות, היה אמור להתקיים כבר בחודש ינואר אך נדחה בשל הקורונה.

נשיא דירקטוריון חברת ההשקעות אל עין, מוחמד בן ת'עלוב, נאם במהלך הטקס המשולב ואמר: "אנו שמחים לחתום היום על הסכם שיתוף פעולה עם המועדון הישראלי מכבי חיפה. זהו צעד היסטורי חשוב, המוכיח עד כמה חשוב תפקידו של הספורט בקידום הסובלנות ואיחוד השלום בין העמים. מטרתו של ההסכם – לחזק את שיתוף הפעולה ולחבר בין שני המועדונים לשיתוף פעולה בתחום הספורט, ההשקעות, השיווק, בתחום המסחרי והתקשורתי. אנו נקיים שני משחקים עם מכבי חיפה תחת הכותרת 'משחק השלום' גם באצטדיון חאזה בן זייד וגם בחיפה. אנו עובדים מול הנהלת מועדון כדורגל מכבי חיפה, כדי לבסס את שיתוף הפעולה בינינו בכל התחומים. שיהיה בהצלחה ומזל טוב לכולנו".

נשיא מכבי חיפה, יענקל'ה שחר, דיבר גם במהלך הטקס המשולב והמשודר, כשאמר: "אין דבר חשוב יותר בעולמנו מאשר שלום בין העמים, ידידות ורעות בין אדם לחברו וקדושת החיים. אני שמח שהגענו ליום זה. הכדורגל והספורט בכלל, מטבעו, מגשר בין תרבויות ועמים והחיבור עם ידידינו החדשים מאל עין הוא הדוגמא הנפלאה ביותר לכך. החיבור הוא טבעי מאחר וחיפה הינה עיר מיוחדת בה חיים אנשים משש דתות שונות בשלום ובאחווה ולכולם משותפת האהבה לחיים, לספורט ולכדורגל. אני גאה לעמוד בראש מועדון התורם לקהילה, מחבר בין אנשים ותרבויות ומחנך ילדים ונוער לסובלנות, אהבת הספורט וכבוד לאחר ולזולת ללא הבדל גזע, דת ומין. אני שמח להניע יחדיו עם מועדון אל עין ואנשיו המכובדים את היחסים המיוחדים בינינו, אני סמוך ובטוח כי מצאנו את השותפים המתאימים והנכונים - מועדון הכדורגל אל עין הינו המועדון הגדול והמכובד ביותר באיחוד האמירויות, מועדון עתיר הישגים אשר כמונו חרט על דגלו להוביל את תרבות הספורט והתרומה לקהילה לעתיד טוב יותר".

סגן נשיא מכבי חיפה, עוזי מור התייחס גם הוא להסכם ההיסטורי כשאמר: "אני גאה ושמח להוביל יחד עם שותפינו החדשים מאל עין דרך חדשה והיסטורית, שיתוף פעולה בין מועדונים דומים שיוביל אותנו יחד בשביל הספורטיבי, התרבותי והערכי לשגשוג משותף ופורה. מועדון הכדורגל אל עין מייצג נאמנה את תפישת עולמנו במועדון הכדורגל מכבי חיפה: מועדון החותר להישגיות ספורטיבית, חינוך ותרבות קהילתית, תוך כדי ייצוג בצורה נאמנה את הערכים של שוויון ואהבת האדם בעודו הוא אדם. כולי תקווה שניצנים אלו יהיו בקרוב לקשרים עבותים ומשמעותיים אשר יהוו בסיס חזק ואיתן להצלחה משותפת שלנו בשנים הקרובות".

מנכ"ל המועדון, אסף בן דב חתם ואמר כי "החלוציות המאפיינת את מכבי חיפה, באה לידי ביטוי בהסכם היסטורי זה עם מועדון אל עין, הסכם אשר יעשיר אחד את השני בדעות ובידע. בתקופה הקרובה מטרתנו תהיה לייסד תכנית עבודה מסודרת ומשותפת בתחום הספורטיבי, תרבותי, טכנולוגי ועסקי. זאת למען התקדמות של שני המועדונים לעתיד טוב ופורה".