הרמטכ"ל כוכבי בלשכת הגיוס
הרמטכ"ל כוכבי בלשכת הגיוסצילום: דובר צה"ל

מסתבר שבחירה של בנות דתיות במסלול השירות הלאומי אינה מספיקה עבור גורמי הצבא, גם לאחר שבנות קיבלו פטור מגיוס לצה"ל. על כך מספר נתן דביר מאריאל, הורה לאחת הבנות שקיבלה מסרוני קריאה להשתתף במינוים צבאיים על אף שקיבלה פטור.

"היא, כמו עוד הרבה בנות החליטה בהתייעצות איתנו ללכת לשירות לאומי, הגישה את כל המסמכים וקיבלה פטור. אני מתפלא שוב ושוב לקבל מסרונים מהצבא להצטרף לכל מיני פגישות. הם אומרים שאנחנו יודעים שקיבלת פטור והפטור בתוקף", אומר דביר.

לטעמו "זה נראה כמו רצון בכוח להגיע לבנות דתיות ולמשוך אותן לשירות הצבא". את הרצון הזה הוא מתקשה להבין במציאות בה נישא על נס דגל ההבנה לערכיו של הזולת: "לכל אחד ערכים שלו ואני לא בא לכפות שום דבר על אף אחד, אבל כשיש בת שהחליטה שהיא רוצה שירות לאומי ולא צבאי למה לא לכבד את זה?".

אחד המסרונים שנשלחו
אחד המסרונים שנשלחוצילום: נתן דביר

מסרון נוסף מצה"ל
מסרון נוסף מצה"לצילום: נתן דביר

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שליחת המסרונים למל"שביות הינה יוזמה לעידוד הגיוס לצה״ל ומהווה הזמנה להתעניין בשירות צבאי. נדגיש כי אין מחויבות למלא את הפרטים ואף מוסבר כי ניתן להתעלם. נוסיף כי גם במקרים בהם מלש״בית בעלת פטור מתחילה בהליכי הגיוס ומתחרטת, עד לתאריך מסוים היא עדיין תהיה זכאית לקבל פטור".

עוד מעירים בדובר צה"ל כי "בתוך פחות משבוע מהפצת המסרון מאות בנות בעלות פטור פנו להתעניין ולשמוע ועובדה זו מדברת בעד עצמה".