הרב צביקה פפר
הרב צביקה פפרצילום: יח"צ

כשקשה לך לקום בבוקר וקשה לך להירדם בלילה, בעקביות, בהרבה מקרים זה נובע מחוסר סיפוק עצמי, ביקורת עצמית ורגשות שליליים אחרים שצפים ועולים בדיוק בשעות שבהם הראש אמור להיות רגוע ונינוח.

יש פתרונות רפואיים שעוזרים לגוף להירגע, זה כיוון אחד. אבל מי שמחפש לטפל בשורש הבעיה, ברמה הרגשית, פונה למטפל - מטפל שיודע לאבחן את הגורמים לרגשות האלו ולטפל בהם מהשורש.

כזה הוא צביקה פפר, מייסד מכון "אפשר".

צביקה מטפל באנשים שחווים קושי בחייהם כתוצאה מרגשות של חוסר מימוש עצמי.

כיום, בסגר השלישי, צביקה עמוס בטיפולים.

עד כדי כך שכשתפנו אליו לפרטים, הוא ישאל מספר שאלות וב- 50% מהמקרים הוא יודה לכם בנימוס, ייתן עצה או שנים ויפנה אתכם למטפל אחר או מטפלת אחרת.

אבל הסיפור של צביקה זה לא סיפור על עסק שהצליח בלחיצת כפתור, ההצלחה שלו לא הגיעה בין לילה והסיפור שלו יכול לעזור לבעלי עסקים בכלל ומטפלים בפרט, בין שנפגעו מהמשבר ובין שפשוט מחפשים למלא את היומן בעבודות.

התהליך של צביקה פפר

צביקה, כמו מטפלים רבים אחרים, ניסה בעצמו טיפולים שונים למועקות שהרגיש ובשנת 2017 נחשף לטיפול ייחודי בשיטת "העבודה" ונדהם מהשינוי שחווה בזמן טיפול מאוד קצר. לכן החליט להשתלם בתחום ולעזור הלאה לאנשים אחרים.

המודל העסקי שלו היה מאוד פשוט:

הרצאות.

אחת לחודש-חודשיים, הוא היה מרצה על השיטה, בעיקר לאנשי חינוך, שהתרשמו מיכולות השיטה והמליצו לאנשים שחווים קושי נפשי, להגיע אליו לטיפול.

צביקה הוא אדם נעים וצנוע ולא חיפש להתעשר מהמקצוע, כך שטיפול אחד ביום סיפק לצרכיו.

עם הזמן הוא פיתח קורס דיגיטלי "לעזור לעצמי בעצמי" שכפי שניחשתם, מיועד לעזרה עצמית.

העסק זרם, היו מספר טיפולים כל שבוע, מידי פעם רכישה של הקורס וצביקה היה מסופק ומרוצה מהחיים שלו.

"מסייע לסובלים מביקורת עצמית וחוסר מימוש עצמי" צביקה פפר. צילום: יח"צ

אבל אז הגיע משבר הקורונה

הרצאות מכל הסוגים בוטלו, אנשים נמנעו מפגישות פיזיות עם מטפלים וכמו בכל מיתון, התקליט "זה יקר לי" הפך לחלק בלתי נפרד של שיחות מכירה.

גם אצל צביקה, לא שפר גורלו, העסק, שגם כך הכניס פחות מהממוצע במשק, כמעט ונמחק, במשך 8 חודשים מכר 3 גישות לקורס הדיגיטלי והטיפולים עצמם קיבלו גורל דומה.

צביקה הבין שהגיע הזמן לקחת עזרה מקצועית ולכן ביקש המלצות מחברים וקולגות ושוחח עם מספר יועצים.

לא היה לו היכולת להמר, הוא היה צריך מישהו שיוכל לקחת את העסק שלו ולהפוך אותו בחזרה למה שהיה ואולי יותר.

"ממצוקה לצמיחה"

"כשדיברתי עם צביקה פפר, הבנתי שיש לו פוטנציאל עצום"

מספר צבי קרינסקי, יועץ ואסטרטג עסקי.

"קודם כל, היו לו עדויות והמלצות, כך שהבנתי שיש כאן בעל מקצוע ראוי.

היה לו קורס דיגיטלי מוכן, מוכנות לעבוד ולתת 3-4 טיפולים אישיים ביום, אם צריך.

הוא החזיק במעל אלף נמענים ברשימת התפוצה שהשתוקקו לתובנות חיים ממנו, שבשבילי זה מספיק אנשים כדי למלא לו את היומן.

הוא בסך הכול רצה להגיע לשלב שיש לפחות טיפול אחד ביום או מכירה אחת של הקורס ביום, בצורה יציבה. מטרה ראלית לגמרי כך שידעתי שעם קצת עזרה מקצועית הוא יגיע לשם.

החשש היחיד שלי היה בדיוק זה- שהוא יעצור לעצמו את הגדילה כשיגיע לטיפול אחד ביום. זה הרי מה שהוא היה צריך למחייתו.

לכן ההתחייבות שלי כלפיו הייתה מאוד סמלית: אם במהלך הליווי לא תרוויח לפחות 5,000 שקלים חודשיים נוספים, אני משלים את ההפרש מכיסי.

כבר באותה שיחה קבענו תאריך לפגישה ראשונה (בזום, כמובן) וניגשנו לעבודה.

"מסייע לסובלים מביקורת עצמית וחוסר מימוש עצמי"
"מסייע לסובלים מביקורת עצמית וחוסר מימוש עצמי"צילום: יח"צ

תיקונים ופלסטרים

"דבר ראשון היה צורך בהרבה תיקוני תדמית קטנים, מה שמכונה "פלסטרים", כמו למשל עדכון תמונת שולח במייל, סידור מחדש של דפי הנחיתה, הסרת לוגואים ו"דברים צבעוניים" נוספים ממקומות שהם לא אמורים להיות בהם וכן הלאה.

לאחר מכן ניגשנו לעבודה של יצירת הצעת פרמיום.

למה פרמיום?

כי ברגע שיש לך קהילה, תפוצה או עוקבים שאוהבים אותך, למה למכור להם טיפול אחד ב 300 שקלים, כשהם בשמחה ישלמו פי עשר מזה בתמורה לתוצאה ראויה?

לכן פרמיום הוא הכיוון הנכון.

העבודה כללה מחקר כדי להבין מי הקהל האידאלי ומה הכאבים שלו, במטרה להבין מה אנשים מחפשים לקנות וביוקר.

בסופו של תהליך יצרנו הצעה לסדרת טיפולים עם התחייבות לתוצאה.

נדיר לתת התחייבות על טיפולים ויש שיגידו בלתי אפשרי, כי איך אפשר למדוד תוצאות בטיפולים?

כאן לא המקום לפרט איך עשינו את זה, אבל עשינו וזה עובד :)

השינויים שעשינו

"יש לציין שבמהלך הליווי לא נגעתי בשיטת הטיפול, השיטה הייתה מעולה והלקוחות של צביקה תמיד יצאו מרוצים, לכן גם הקורס נשאר כפי שהיה ללא שינויים.

רק ההצעה, העיצוב, הפורמט ושיטת המדידה עברו חידוש.

עכשיו הגיע הזמן להזרים אנשים לדף המכירה ולמכור טיפולים וקורסים.

הבחנתי ששיטות שיווק קונבנציונליות, כמו פייסבוק או עיתון, היו גוררים אותו להפסדים, לכן התמקדנו על התפוצה.

היה צורך להגדיל את התגובתיות של הנמענים, לכן הכנסנו עשרות שיפורים בשיטת הגשת המסר ועיצוב המיילים.

"לפעמים צריך משבר כדי להיבנות מחדש"
"לפעמים צריך משבר כדי להיבנות מחדש"צילום: יח"צ

יוצאים לדרך

"ברגע שהמיילים נשלחו בפורמט הנכון, עם התוכן וההצעה, לא רק שהתפוצה לא הצטמצמה בגלל הסרות, אלא גדלה, כי אנשים המליצו לחבריהם על רשימת התפוצה של צביקה.

תוך חודש אחד צביקה מכר 20 גישות לקורס שלו, במאות שקלים לאדם וקיבל עשרות פניות חדשות לקבלת טיפולים.

בשלב זה, שמחתי לראות שצביקה הרוויח יותר מפי 2 ממה שהתחייבתי לו, אבל הליווי עוד לא הסתיים.

כדי שהעסק יהיה יציב קבענו סיסטם של וובינרים. וובינר זה אפיק שבו אנשים יכולים לראות את הפנים של האדם אתו הם הולכים לעבוד ולהרגיש בנוח להזמין טיפול. וובינר גם משמש כפיתיון או "מגנט לידים" כדי להכניס עוד מתעניינים לקהילה.

לכל אורך הדרך היה חשוב לי שצביקה ירגיש שלם עם כל שינוי בעסק שלו, באחת השיחות צביקה סיפר שהוא מרגיש שכל השיפורים בעסק הם כמו הילדים שלו שהוא הביא לעולם. אני, כיועץ, הייתי המיילדת :)

צבי קרינסקי, יועץ ואסטרטג עסקי, מומחה מונטיזציה לקהילות דיגיטליות. צילום: יח"צ

לשחות לבד

"דבר אחד לא הצלחתי לגרום לצביקה לעשות וזה היה מיקוד לטיפול בסוג כאב אחד.

הוא כל הזמן חיפש לעזור לעוד ועוד אנשים עם כל סוגי הכאבים הנפשיים, מתוך שליחות ורצון לעזור.

בסוף הפגישה האחרונה, אחרי שסיימנו לעטוף את הסיסטם העסקי, הסברתי לו בדיוק איפה לדעתי הוא היה צריך להתמקד ושלחתי אותו לדרכו.

נכון להיום, חודשיים אחרי שהסתיים הליווי, הוא מדווח על עלייה מתמדת בעסק שלו ונגיעה בתקרת זכוכית של מומחה סולו.

הוא כתב לי:

"ככל שעובר הזמן, אני מרגיש יותר את הבניין שבנית לנו :)
החודש חוויתי עליה בהכנסות של יותר מ - 200%"

כיום הוא שוקל להזמין את הליווי הבא בנושא יצירת ארגון כך שהעסק שלו לא יהיה כבול לזמן האישי שלו.

תובנה לסיום

היום אנשים מפחיתים בערך של רשימת תפוצה ובערך של רשימת עוקבים או קבוצה, אבל אם תחשבו על זה רגע, אלף אנשים בתפוצה זה המון!

זה אלף אנשים שאתם יכולים להגיד להם "היי" כל יום ולספר להם על הסחורה שלכם.

רק מה?

כשאתם כל הזמן שולחים פרסומות או תכנים בלי ערך ממשי, אתם שוחקים את התפוצה, הופכים אותה ל"מאגר נתונים" ומקבלים יחס בהתאם.

אבל ברגע שלמדתם איך להפוך עוקבים ותפוצה לקהילה?

זה בסך הכול עניין של לבנות מוצר פרמיום, להכין הצעה טובה ולתת תכנים עם ערך אמתי ומהר מאוד חברי הקהילה הופכים ללקוחות מרוצים.

עבודה עם צבי

צבי קרינסקי הקים בעשור האחרון מספר עסקים דיגיטליים וכיום מלווה בעלי עסקים ובעלי קהילות דיגיטליות. לפרטים נוספים על הליווי של צבי, כנסו לאתר https://tzvikrinsky.biz או שלחו ווטסאפ לצבי בלחיצה כאן, או שלחו מייל ל [email protected]

צבי קרינסקי, יועץ ואסטרטג עסקי, מומחה מונטיזציה לקהילות דיגיטליות
צבי קרינסקי, יועץ ואסטרטג עסקי, מומחה מונטיזציה לקהילות דיגיטליותצילום: יח"צ