חגית משה
חגית משהצילום: דוברות

לפני שבועיים, כשנבחרתי לראשות הבית היהודי, חלמתי חלום. בחלום שלי ראיתי את הערב הזה, בו תוצג תמונת האחדות: אולם יפה עם בלונים ותפאורה מכובדת, בו יתקיים טקס החתימה של מפלגות הציונות הדתית, משם ישודר בזום אליכם. וכולם מחייכים מתחת למצלמות.

כולנו רצינו לראות את הרגע הזה קורה כבר לפני שבועיים, חגיגי, מכובד, עם בשורת אחדות גדולה. אבל אז התעוררתי מהחלום, ובמציאות האמיתית דברים מתנהלים אחרת.

גם אני חשבתי שדברים יתנהלו יותר בקלות. אבל משא ומתן מטבעו הוא סיפור מורכב ויש לנו אורך רוח. טובת הציונות הדתית ומרכזיותה של הבית היהודי כמפלגת האם של הציונות הדתית עמדה לנגד עיניי.

אין אחדות שהיא שלימה ולמען השלום כל אחד מוותר על המקום שלו, אבל כדי להגיע לרגע הזה נדרשת עבודה קשה ומאומצת.

אך יחד עם זאת אני בטוחה שעד מחר בערב ההשקעה והעבודה הקשה של השבועיים האחרונים, עם שעות של שיחות אל תוך הלילה יצדיקו את התוצאה הסופית.

אני מאמינה בדרך ולכן הסכמתי לצאת לדרך חדשה ולא פשוטה, שתבטיח לנו את עתיד שמגיע הייצוג הפוליטי החשוב של הציונות הדתית

אני מודעת לכמות הספינים שהסתובבו בתקשורת שהרעידה לצערי לא פעם את קבוצות הוואטזאפ השונות ואף הזיקו למו"מ. אך לא תמיד מה ששומעים בחוץ תואם את המציאות.

לצערי אין לנו בשורה הערב ועדיין אין לנו הסכם חתום. ולכן אני מבקשת מהחברים על פי סעיף 64 לחוקת המפלגה שתתנו לי את הסמכות כראש המפלגה להמשיך את ניהול המו"מ ולחתום הסכמים פוליטיים לריצה משותפת.

לא רציתי להגיע לזה, אבל כנראה שאין ברירה, אני מבטיחה שהצוותים ימשיכו לעבוד על זה סביב השעון על מנת להגיע לחתימה ובמידה ויהיה הסכם חתום בבוקר או בצהריים אני אשתדל להעביר את זה לחברי המרכז. אך כפי שאנחנו יודעים לצערנו זה גם יכול להגיע לרגע האחרון.

אני רוצה להודות לכל מי שעמלים על המו"מ החשוב. זבולון אורלב, שמוביל במקצועיות ונחישות באמינות את המו"מ. לשותפים האחרים, הרב דרוקמן, הרב איתן אייזמן. ועוד הרבה מאד אנשים אחרים שליוו וחיזקו אותי במהלך הדרך להגעה ליעד.

ממחר בלילה אין אנחנו ואתם, יש ציונות דתית אחת אחת ובכל חיבור שיהיה נוביל בגאון את הערכים שמייצגת הבית היהודי מזה 100 שנים.