בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ יוצא הערב (רביעי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליט לבטל היום את כינוס הממשלה לדיון בהמשך הסגר.

"נתניהו, אתה משחק בחיי אדם. בלי בושה, בלי חמלה ובלי טיפת התחשבות - נתניהו דחה היום את ישיבת הממשלה שקבענו. נמנעו היום החלטות שיכלו להביא לפתיחה אחראית של מערכת החינוך, להגברת קצב החיסונים באוכלוסיות המבוגרות, להתחיל ליישם את התו הירוק ולאפשר אופק לעסקים", אמר גנץ.

הוא הוסיף, "אני כבר מכיר את נתניהו, ולכן לא הסכמתי שנאריך את הסגר עד יום שני גם שהבטיח שנקיים היום דיון באסטרטגיית היציאה ונקדים את הפתיחה של חלק מהענפים בהתאם לכך".

"אני לא אוותר לנתניהו, ואני אדאג שתהיה מחר ישיבת ממשלה מסודרת למענכם. וחשוב מכך, אמשיך להיאבק בהתנהלות התחמנית הזאת מתוך הממשלה, עד שנקים ממשלה חדשה של אנשים ישרים שתדאג קודם כל לכם. אין לנו ברירה אחרת״, סיכם גנץ.

מהליכוד נמסר בתגובה: "כפי שגנץ יודע, ישיבת הממשלה מתקיימת מחר כפי שתואם בין הלשכות. חבל שהפרסומאים של גנץ לא הודיעו לו על כך. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה אלא לאחדות למען הצלת חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

מוקדם יותר הודיע שר הביטחון כי יציג בישיבת הממשלה תוכנית יציאה מהסגר החל מיום שישי שבבסיסה: פתיחה מיידית של טייק אוואי, שירותים 1:1, צימרים למשפחות גרעיניות, פתיחת שמורות הטבע, ספורט מקצועי ושיקומי וביטול מגבלת המרחק מהבית.

כמו כן, דורש גנץ להתחיל בשבוע הבא במתווה חינוך ולפתוח את מקומות העבודה ללא קבלת קהל ואת המסחר בתו סגול מחמיר.

התוכנית של בני גנץ

צילום: דוברות