נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה הראשונה
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה הראשונהצילום: טל שחר. POOL

הממשלה תתכנס היום (חמישי) בשעה 13:00 כדי לדון בהמשך הסגר ובהקלות הצפויות בסיומו, לאחר שהישיבה היתה אמורה להתקיים אתמול אך נדחתה.

בכחול לבן מסרבים לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין להמשיך את הסגר עד יום ראשון בחצות. גנץ צפוי להציג בישיבת הממשלה "תוכנית יציאה".

קבינט המומחים הלאומי לקורונה המליץ אמש לממשלה לקדם את מודל ההכלה מול נגיף הקורונה תוך יציאה מהסגר בשתי פעימות לפחות, במרווח של שבועיים בין פעימה לפעימה.

לגבי מערכת החינוך המליץ קבינט המומחים שרק עובדי הוראה מחוסנים ילמדו פרונטלית, בעוד שכאלו שלא התחסנו ילמדו דרך הזום. עוד ממליצים על פתיחת גנים וכיתות א'-ב' באזורים ירוקים ובקפסולות.

באזורים צהובים ממליצים עם פתיחת גנים וכיתות א'-ב' - בתנאי שמבוצעות בדיקות קורונה המוניות על בסיס שבועי. בנוגע לפתיחת הלימודים בכיתות י"א-י"ב ממליצים המומחים גם כן לבצע בדיקות שבועיות, ובהמשך – לאפשר למידה פרונטלית רק למחוסנים.

מרכז המידע והידע של אמ"ן הזהיר מוקדם יותר כי פתיחת מערכת החינוך עלולה להביא לעלייה נוספת במקדם ההדבקה ולהתפשטות מחודשת של המגפה.

במשרד הבריאות סבורים שיש להתחיל בהקלות רק ביום שני, בעוד בכחול לבן דוחפים להתחיל בהקלות קודם לכן. תיתכן פשרה לפיה ההקלות יחלו ביום ראשון בבוקר.