חיסון לקורונה. אילוסטרציה
חיסון לקורונה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בשורה מאוניברסיטת אוקספורד: צוות מדענים שעובד על התאמת החיסון לקורונה כך שיגן מפני המוטציות החדשות, הודיע כי החיסון החדש יהיה מוכן לקראת הסתיו הקרוב, בעוד מספר חודשים.

למרות שעל פי טענת המדענים שיצרו את החיסון המשותף של אסטרה-זנקה ואוניברסיטת אוקספורד, החיסון הקיים כבר מגן מפני רוב המוטציות של הנגיף, אומר פרופסור אנדי פולארד מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה כי החיסון החדש שיגן מפני המוטציות השונות יהיה מוכן בקרוב.

"התאמת החיסון היא תהליך מהיר יחסית ודורש רק ניסויים קטנים במיוחד לפני ההשקה", אמר פרופסור פולארד לרשת בי.בי.סי הבריטית.

התחזית האופטימית של מדעני אוקספורד מגיעה לאחר ניסוי גדול שהראה כי החיסון הקיים לא רק מסייע בהגנה מפני הידבקות בקורונה, אלא גם מאט בצורה משמעותית את העברת הנגיף בין בני אדם. לדברי פרופסור פולארד, החיסון החדש יותאם להגן על בני האדם מפני כל המוטציות החדשות שהתגלו עד עתה, כולל הבריטית והדרום אפריקאית.

"כבר ביצענו את כל הבדיקות לעדכון החיסון הקיים על מנת להפוך אותו ליעיל יותר כנגד המוטציות החדשות. אני חושב שהעבודה על תכנון חיסון חדש היא מאוד מאוד מהירה מכיוון שהיא דורשת רק שינוי של הרצף הגנטי של החלבון. לאחר מכן צריך לייצר את החיסון החדש ולבצע מחקר קטן, כך שניתן לסיים את כל התהליך בזמן קצר מאוד והסתיו הוא באמת העיתוי להכניס לשימוש את החיסון החדש לשימוש", אמר פרופסור פולארד.

לדבריו גם תהליך ייצור החיסון יהיה מהיר יותר, מכיוון שהמפעלים הקיימים כבר מוכנים לייצור החיסון.